Vaata järele konverentsi «Vanaviisi ei saa ja uutmoodi ei taha… Kuidas edasi?»

Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut korraldab 21. novembril koostöös Põhja-Eesti Rajaleidja keskusega hariduskonverentsi. Teiste seas teevad ettekanded näiteks ajuteadlane Jaan Aru, psühhiaater Anne Kleinberg ja kasvatusteadlane Kristi Vinter.

Kasvatusteadlased Johannes Käis, Hilda Taba jt rõhutasid juba möödunud sajandil, et uue eesti haridussüsteemi loomine või vana muutmine on kõikide osapoolte jaoks väga suur pingutus. Haridusmuutus tekib vaid siis, kui mugavustsoonis tekib ebamugavus. Johannes Käis unistas koolist, kus esikohal oleks lapsekeskne mõteviis, kaoks ainekesksus ja passiivsest õppijast saaks aktiivne õppija, kus kool muutuks elulähedaseks ning võimusuhe asenduks koostööga. Täna on see soov veel unistuseks jäänud. Kui vanaviisi enam ei saa ja uutmoodi ei taha, siis kuidas edasi?

Põhja-Eesti Rajaleidja keskus koostöös Tallinna Ülikooliga korraldavad hariduskonverentsi koolijuhtidele ja põhikooli II astme õpetajatele.

Konverentsi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, et haridusuuendust ei ole võimalik asetada vanasse vormi. Fookuses on hariduse tänased probleemid otsevaates. Paljuräägitud haridusmuutus sõltub koolijuhist ning õpetajast. Sellest, mida ta mõtleb ja kuidas tegutseb koolis.

Konverentsil tulevad teemaks:

  • Miks muutused ei realiseeru? Kas takistuseks on tahe, teadmatus, hirm, laiskus?
  • Käitumiskeskkonna loomine. Õpetaja roll käitumiskeskkonna kujundajana.
  • Kuidas ja mil viisil jõuavad hariduslikud probleemid Rajaleidja keskusesse? Kes ja kuidas pakub tuge? Mis peab paremaks muutuma? Abivajaja laps – kuidas Rajaleidja aitab?
  • Kas hariduses on dinosaurused välja surnud või siiski elavad ja toimetavad edasi?
  • Koostöö kooli toetavate organisatsioonide vahel.

Konverentsi päevakava:

09:30 – 10:00 Kogunemine

10.00–10.25 Avakõne «Haridusmuutus Eestis» Katri Targama, SA Innove

10.25–11.25 Mida tänapäeval kool peaks õpetama? Jaan Aru, Tartu Ülikool

11.25–11.50 Kas ja kus dinosaurused elavad? Andres Pajula, Tallinna Haridusamet

11.50–12.50 Koolis on, ei ole hea olla? Karmen Maikalu, koolipsühholoog

12.50–13.00 I osa kokkuvõte

13.00–13.45 Lõunapaus

13.45–14.35 Kuidas ennetada laste heaoluga seotud probleeme, õpetades lastele õpioskusi ja arendades üldpädevusi? Grete Arro, Tallinna Ülikool

14.35–15.00 Millisteks kohandusteks on kool valmis pöördudes Rajaleidjasse? Urve Sellenberg, Põhja-Eesti Rajaleidja keskus

15.00–15.45 Kas kool on oluline? Kool loeb? Anne Kleinberg, psühhiaater

15.45–16.15 Õpilaste mured on lahendamiseks! Piret Hiisjärv, Haridus- ja Teadusministeerium

16.15–16.30 Kuidas edasi? Kristi Vinter-Nemvalts, Tallinna Ülikool

Tagasi üles