Kolm igapäevast tegevust, mis teevad sind vanemaks

FOTO: PantherMedia/Scanpix

Eale vastavust dikteerivad nii geenid, toitumisharjumused kui ka igapäevased tegevused, millele ehk nii palju tähelepanu ei pööra. Mis need on?

  1. Vähene juurviljade söömine. Peaaegu kõik juur-, köögi- ja puuviljad on supertoidud, mis sisaldavad vitamiine ja mineraale ning neid peaks iga päev sööma, kirjutab My Domaine. Samuti aitavad juurviljad hoida naha noore ja kortsuvabana. Juur-, puu- ja köögiviljad nagu maguskartul, maasikad, seened, spargel, piprad jne on antioksüdandi- ja vitamiinirikkad ning hoiavad naharakud terved. Nahale on veel eriti oluline vitamiin E, mis vähendab põletike ja pigmendilaikude teket.
  2. Liigne suitsetamine ja alkoholi tarbimine. See pole saladus, et alkohol ja sigaretid ei ole naha sõbrad. Suitsetajatel eriti on suurem oht muutuda kortsulisemaks kui mittesuitsetajatel. Kuna suitsetamine vähendab hapniku ja toitainete liikumist ja halvendab üldiselt vereringet, siis teeb ta vanemaks mitte ainult naha, vaid ka muud organid. Alkohol jällegi vähendab  antioksüdantide taset nahas, mis jällegi võib nahka kahjustada. Eriti kahjulikud on igasugused magusad kokteilid ja muud värvilised alkohoolsed joogid.
  3. Ebapiisav uni. Kuna naharakkudel on vaja samuti stabiilset rütmi, siis on magamine väga oluline just ilusa ja värske jume seisukohalt. Öösel toimub organismi puhastumine ja taastumine päevasest saastunud õhust, päikesest ja muust ning kui seda aega jääb öösel väheseks, siis võibki nahk kiiremini vananeda. Kaheksa tundi und ööpäevas on noorema väljanägemise nimel vägagi vajalik. 
Tagasi üles