Sisuturundus

Tervisele ja ilule parim toit muretult – see on reaalsus!

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: Bonduelle

On mitmeid toiduaineid, mille kasulikkuses juba ammu ei kahelda, kuid mida paljud inimesed siiamaani väldivad oma menüüs või kasutavad väga harva, jättes oma organismi paljust ilma. Probleem ei ole üldse nende tervisele ja ilule hindamatute toiduainete kalliduses või kättesaamatuses vaid ... lihtsalt toidu valmistamiseks kuluva aja nappuses. Jah, on ju palju lihtsam keeta valmis kartuleid või makarone, kui jännata ubadega. Just nendest tulebki juttu.

Hiljuti juba rääkisime uuest tootesarjast Bonduelle Vapeur. Selles innovaatilises sarjas on oma „tähed“ – tooted, mille eelised on niivõrd ilmselged, et ei vajagi selgitust: need on näiteks kikerherned ja läätsed, mida enam ei pea leotama öö läbi, pesema ja keetma.

FOTO: Bonduelle

Bonduelle on loonud tõeliselt ainulaadseid tooteid, mis on ka iseenesest uskumatult kasulikud, kuid lisaks on aurutatud – see on toiduvalmistamise viis, mille toitumisalased asjatundjad on ammu tunnistanud parimaks meetodiks, mis lubab maksimaalselt säilitada kõik vitamiinind.

Läätsed on väga toitvad, neid kasutatakse paljudes India ja Kesk-Ida roogades, kus neid valmistatakse koos kala või lihaga. Läätsed on valgu-, süsivesiku- ja mineraalirikkad, need on ka hea B-rühma vitamiinide allikas. See-eest rasvu neis peaaegu ei ole.

Läätsevalgud, mis sisaldavad eluliselt tähtsaid aminohappeid, on hästi omastatavad organismis. Läätsed sisaldavad isoflavoone, mis võivad pärssida rinnavähki.

Läätsed võivad alandada suhkrusisaldust diabeedihaigete veres, need on kasulikud koliidi, mao- ja kaksteistsõrmiksoole haavandi puhul.

Mahedatest ja aromaatsetest auruläätsetest valmivad suurepärased supid, pudrud, need sobivad hästi ka pirukate täiteks ja garniiriks.

Kikerherne põhiline koostisosa on kõrgekvaliteediline, kergesti omastatav taimse päritoluga valk, mida võrdsustatakse linnu- ja teatud lihatoodeted valguga.

Kikerhernes on üks põhilisi toiduaineid veeganite, taimetoitlaste, toortoitlaste ja kõikide nende jaoks, kes mingil põhjusel ei tarvita toiduks liha.

Tselluloos, mida kikerhernes sisaldab ohtralt, soodustab soolestiku õrna puhastust, jääkainete väljutamist organismist, hoiab ära kõhukinnisust. Kikerhernes sisaldab B-rühma vitamiine, seal on eriti palju B2-vitamiini, mis on vajalik normaalseks koehingamiseks ja oksüdeerimis-taastusprotsessideks. Mineraalainetest sisaldab kikerhernes kaaliumit, kaltsiumit ja magneesiumit, mis soodustavad südamelihase tööd ning reguleerivad suhkru taset veres.

Juba iidsetel aegadel panid arstid tähele, et nendel, kes tarvitab kikerhernes, on suurepärane nahk – puhas, lööbe ega põletikuta.

Aminohape lüsiin, mis sisaldub kikerhernes, soodustab lihasmassi kasvu ilma rasvakihi kasvuta.

See kikerherne omadus teeb sellest atraktiivse alternatiivi lihale sportlaste ja kõigi nende jaoks, kellel on tervislik eluviis ning kes järgib tervisliku toitumise põhimõtteid.

Kikerhernes ehk nuut laseb tel avastada palju uusi ainulaadseid idahõngulisi roogasid, mis on populaarsed terves maailmas. Kui tavaliselt tuleb seda, nagu ka ube, kaua leotada enne valmistamist, siis Bonduelle aurutatud kikerhernes on juba kasutamiseks täiesti valmis! See aga mitte ainult ei säästa teie aega, vaid ka tagab maksimaalse naudingu tänu selle loomulikule maitsele ja säilinud kasulikkusele.

FOTO: Bonduelle

Valge uba sisaldab kaltsiumit ja magneesiumit, teineteist vastastikku täiendavaid komponente, mis kannavad hoolt selle eest, et meie hambad ja luud oleksid tugevad. Vase ja tsingi sisalduse poolest edestab uba enamikku köögivilju. Oavalk on lihtsalt omastatav ja sisaldab eluliselt vajalikke aminohappeid trüptofaani, lüsiini, arginiini, türosiini, metioniini.

Uba kasutatakse suhkurtõve, reuma, kroonilise pankreatiidi, neerukivitõve, haavandite ja ekseemi puhul, nagu ka diureetikuna (kalorisaator). Uba on suhkru taset alandava, diureetilise ja antimikroobse toimega. Seda soovitatakse madala happelisusega gastriidi puhul. Tänu sellele, et uba sisaldab suurtes kogustes kaaliumit, seda määratakse ateroskleroosi ja südame rütmihäirete puhul.

Bonduelle Vapeur purgis leiate isuäratavaid valgeid cannellini ube, mis on terved, ühesuurused ja väga mahedad. See on täiesti valmis traditsiooniline toidu koostisosa, mis sobib eriti hästi salatitesse.

Kasutage peakoka soovitust: proovige järele kui imeliselt hästi sobivad kokku aurutatud valge oad, tuunikala ja kurgid!

Punane uba on kõrgekvaliteedilise lihtsalt omastatava valgu allikas, mida võrdsustatakse lihatoodete valguga, kasulike aintete sisalduse poolest uba aga edestab seda. Punases oas on B-rühma vitamiinid (В1, В2, В5, В6), С-, Н- ja РР-vitamiinid ning peaaegu kõik inimese organismile vajalikud mineraalained, muuhulgas kaalium, kaltsium, magneesium, tsink, vask ja mangaan, raud, koobalt, nikkel ja alumiinium, fosfor ja naatrium.

Punases oas sisalduv tselluloos on õrna toimega, tekitab kauakestva täiskõhutunde ja järkjärgulise energiaga varustamise pika aja jooksul.

FOTO: Bonduelle

Punase oa liitsüsivesikud soodustavad kiiret täiskõhutunde teket, sellepärast soovitatakse seda rasvtõve puhul. Punase oa toiduks tarvitamine mõjutab soodsalt südame-veresoonkonna ja närvisüsteemi tööd, ennetab kasvajate, ka halvaloomuliste kasvajate teket. Uba osaleb vereloome protsessides, aitab tõsta hemoglobiini taset ja alandada kolesterooli taset veres.

Punased kidney oad on teiste sortidega võrreldes pringimad ja seetõttu sobivad täiuslikult värsketesse salatitesse. Aurutatuna need säilitavad oma kordumatu maitse, isuäratava struktuuri ja laitmatu väljanägemise.

Bonduelle'i uues sarjas ei ole unustatud ka türgi ube– nii rohelisi kui ka kollaseid –

see kasulik toiduaine on aurutatuna saadaval sügavkülmutatud vormis, mis lubab valmistada maitsvat dieettoitu mõne minutiga.

Rohelistes ja kollastes ubades on vähem valku, kuid rohkem vitamiine: need on karoteen, fooliumhape ja teised B-rühma vitamiinid, С-, Е-, А-vitamiin. Meie organism vajab türgi ubades sisalduvaid mineraalaineid suurtes kogustes – need on raud, tsink, kaalium, magneesium, kaltsium, kroom jt. Ubades on ka tselulloos, valk, süsivesikud, rasvad ja suhkrud – kõik need kasulikud ained aitavad meil hoida tervist ja kaitsevad vabaradikaalide hävitava toime eest, seetõttu tunnevad nahk ja juuksed end suurepäraselt, kui menüüs on türgi oad.

Kollased oad ei ole kaloririkkad, aga nad  on eredavärvilised ja lausa sulavad suus.

Türgi ubades on tõesti väga vähe kaloreid, seepärast neil, kes tahab kaalust alla võtta, tasub tunda nende vastu huvi – figuur saab korda ja söök on väga maitsev.

Dietoloogid räägivad, et ube peab kindlasti sööma pärast 40. eluaastat, kuid ei tasu oodata nii kaua – ube peaksid sööma kõik, eriti naised, kes võiksid sellega alustada võimalikult noores eas, sest oad on üks rinda tugevdavaid toiduaineid.

Türgi ubadel on palju kasulikke omadusi: need parandavad seedesüsteemi tööd, aitavad leevendada bronhiiti, reumat, nahahaigusi, kiirendavad paranemist soolestiku nakkushaiguste puhul – paljus tänu kõrgele väävli sisaldusele. Ubades on ka palju rauda, seepärast neid soovitatakse tarbida vereloomesüsteemi haiguste puhul: see elavdab erütrotsüütide (punaste vereliblede) tekkimist.

Kuna türgi oad alandavad suhkru taset veres, on need asendamatud diabeetikutele. Rohelised türgi oad normaliseerivad süsivesikuvahetust – neis on palju tsinki, nii et, kui proovida teha nendest garniiri liha- ja kalatoitudele kartuli ja rafineeritud toiduainete asemel, võib ajapikku vabaneda mõnest üleliigsest kilost.

Urogenitaalne süsteem töötab samuti paremini, kui meie ratsioon sisaldab ube: need on diureetilise toimega, puhastavad neerusid, kiirendavad kivide lahustumist ja isegi parandavad sugufunktsiooni.

Loodetavasti te enam ei kahtle ülalnimetatud toodete kasulikkuses tervise ja ilu seisukohast, Bonduelle on aga kandnud hoolt ka selle eest, et nendest maitsvate roogade valmistamine ei nõuaks teilt liiga palju aega. Bonduelle Vapeur – kas on meeles? See on „kolm ühes“ - kasulik, maitsev ja kiire!

Tagasi üles