18 supertoitu, mida raseduse ajal süüa

FOTO: Alamy / Vida Press

Palju räägitakse toiduainetest, mida tasub raseduse ajal vältida. Millised toiduained lapseootuse ajal aga kasuks tulevad? 

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

PureWow toob mõned näited, mida tasub raseduse ajal süüa:

  1. Maguskartul. Toitainerikas bataat ehk maguskartul on soovituslik, sest aitab raseduse ajal vererõhku normis hoida.
  2. Banaanid. Banaanid soodustavad soolestiku paremat toimimist.
  3. Munad. Sisaldavad vitamiine B ja D, mis aitavad kujundada lapse närvisüsteemi. Peale selle sisaldab munavalge koliini, mis on tähtis lapse ajule.
  4. Kõrvitsaseemned. Sisaldavad tsinki, mis aitavad ennetada raseduse komplikatsioone.
  5. Tšiiaseemned. Need pisikesed seemned on tervislike rasvadega proteiiniallikad.
  6. Rohelised lehed. Näiteks spinat ja lehtkapsas sisaldavad magneesiumi, mis aitab reguleerida veresuhkru taset, kaltsium jällegi on tähtis beebi luude arenguks.
  7. Pähklid. Head beebi närvisüsteemile.
  8. Oad. Tulevad eriti kasuks taimetoitlastest emadele, sest sisaldavad palju vajalikku kaltsiumit ja tsinki.
  9. Läätsed. Hea proteiiniallikas.
  10. Küpsetatud liha. Läbiküpsetatud kana, looma- või sealiha on hea raua ja proteiiniallikas.
  11. Metsikult kasvanud lõhe. Lõhe sisaldab oomega-3-rasvhappeid, mis on head beebi silmade ja aju arenguks. Lõhe tuleks tarbida küpsetatult.
  12. Merekapsas. Sisaldab joodi, mis on vajalik lapse ajule.
  13. Marjad. Marjad sisaldavad erinevaid vitamiine, mis on olulised lapse arenguks.
  14. Porgand. A-vitamiini tõttu on porgand oluline beebi naha, silmade ja hammaste arenemisel.
  15. Mango. Peale selle, et mango on magus ja maitsev, on ta ka tervislik, sisaldades näiteks palju A- ja C-vitamiini.
  16. Popkorn. Sisaldab seleeni ja E-vitamiini, mis soodustab lapse rakumembraanide arengut.
  17. Brokoli. Sisaldab palju kaltsiumi ja C-vitamiini.
  18. Avokaado. Kasulike rasvade ja vitamiinide E ja K allikas.
Tagasi üles