Uuring: enamik Eesti lapsi teevad internetis just seda

Dagmar Lamp
, Sõbranna.ee juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Scanpix

Värskelt avaldatud küsitluse kohaselt veedab 82 protsenti 9–14-aastastest eestlastest aega Youtube’ist videoid vaadates ning midagi loeb internetist vaid 15 protsenti.

Rahvusvahelise uuringufirma Norstati läbi viidud uuringu kohaselt kasutab Youtube’i regulaarselt 82 protsenti noortest eestlastest, populaarsuselt järgnevad Google 45, Facebook 40, Instagram 26 ning Snapchat 17 protsendiga.

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul langeb televiisori ja klassikalise meedia osatähtsus ning uue põlvkonna poptähed ehk juutuuberid tulevad internetist. «Uuringu kohaselt ei tea kaks kolmandikku Eesti vanematest, mida nende lapsed internetis teevad ja ilmselgelt tarbivadki nad väga erinevaid meediakanaleid,» ütles Seliov.

Seliovi sõnul näitab laste seas läbi viidud uuring, millisel tehnoloogial ja meelelahutusel on tulevikku: «Lapsed vaatavad peamiselt videoid ning näiteks millegi lugemiseks kasutas internetti 15 ning audioraamatuid kuulas vaid neli protsenti lastest. Ka ei julgeks Twitterile siin regioonis pikka tulevikku ei ennustada, sest nii Eestis kui teistes Baltimaades kasutab lastest seda regulaarselt vaid üks protsent.»

Populaarseimad Eesti laste tegevused internetis: mängude mängimine (79%), filmide vaatamine (74%), suhtlusrakendused (55%), piltide vaatamine (48%), sotsiaalmeedia kasutamine (42%), videosuhtlus (22%), lugemine (15%).

Uuringu kohaselt on 96 protsendil Eesti lastest vanuses 9-14 oma mobiiltelefon, 43 protsenti kasutas isiklikku tahvel- ja 42 protsenti tavaarvutit. Eesti lastest kasutab internetti iga päev 83%, lätlastest 85 ja leedukatest 88 protsenti.

2017. aasta juunis läbiviidud uuringus osales 525 9–14-aastast last Eestist. Sarnased uuringud viidi läbi ka Lätis, Leedus ja Rootsis. Uuringu tellis Tele2.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles