Viis sümptomit, et sa oled ületöötanud ja vajaksid puhkust

FOTO: Pexels / CC0 Licence

Kevadväsimus võib rabada kõige ootamatumal hetkel – näiteks siis, kui nii kaua oodatud suvesoe on lõpuks kätte jõudnud ja puhkustehooaeg vaat et käeulatuses.

On imetlusväärne, kui sul on tugev tööeetika ja sa näed kõvasti vaeva, kuid kui sa ei võta vahepeal aega iseendale, on raske funktsioneerida. Stress mõjutab meid nii vaimselt kui füüsiliselt, kuid tegemist võib olla ka varjatud boonusega: stressi tekitatud vaevused tuletavad meile meelde, et on tõesti aeg leida võimalus puhkuseks.

  1. Sa ei saa magada. Kuigi kõik unehäired ei ole põhjustatud stressist, on nende kahe vahel seos olemas. Kui sul on elu aeg olnud unega raskusi, siis pole see ilmselt stressiga seotud, kuid kui pingelisemal perioodil märkad, et ei saa magada, siis võib tegemist olla situatsioonilise insomniaga.
  2. Sa oled pidevalt haige. Stress nõrgestab immuunsüsteemi ja sa oled märksa tundlikum viirustele. Stressis olles on aga raskem igasuguste haigustega võidelda, nii et kui haigusevimm venib paarilt päevalt paari nädalani, võid ilmselt stressi süüdistada.
  3. Sa oled kurnatud. Isegi, kui sa saad piisavalt magada, tunned sa pidevalt väsimust. Teatud hulk stressi võib mõjuda hästi ning motiveerida, kuid liigne stressamine mõjub vastupidiselt ja sa oled kurnatud. Sulle võib tunduda, et kohustustel ei tule lõppu, mis omakorda väsitab sind veelgi.
  4. Sul on pidev lihasvalu. Kui sa nendid pidevalt, et ära kuluks üks hea massaaž, võib põhjuseks olla stress, miks oled pinges.
  5. Sa heitled peavalude käes. Ja nagu kõigest ülalmainitust veel ei piisaks – stress võib põhjustada pingepeavalu, mida nimetatakse ka stressipeavaluks. Need võivad kesta poolest tunnist mõne päevani ning valu iseloomustab nüri valu või pinge otsaees või kuklas.

Kui mõni neist sümptomitest on tuttav, siis on tagumine aeg korrektuure teha. Pidev stress kurnab meid vaimselt ja füüsiliselt, enda eest tuleb hoolt kanda! Stress on elu vältimatu osa, kuid alati on võimalik stressi minimeerida ja selle kõrvalnähtusid leevendada.

Tagasi üles