Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kuus põhjust, miks süüa banaani koos koorega

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Panther Media/Scanpix

Koorega banaani söömise all ei ole muidugi mõeldud seda, et tuleks koorimata banaani hammustada, vaid et pestud banaani võiks koos koorega blenderisse susata, et sellest mahe smuuti teha.

Prevention kirjutab, et kuna banaani koores on rohkemgi toitaineid kui viljakehas, tuleks vaid eemaldada puine varreosa ja ülejäänu smuutisse lisada. Milleks see hea on?

Silmade kaitseks. Banaanikoores on palju A-vitamiini ja luteiini, mis tuleb kasuks silmade tervisele ning aitab kaitsta kae ja kollatähni taandarengu vastu.

Tuju tõstmiseks. Banaanikoores on ka trüptofaani ja rikkalikult tujutõstvat serotoniini. Mida küpsem banaan, seda rohkem seda on.

Abiks südamele. Banaanikoortes on niivõrd palju kaaliumi, et ainuüksi see on põhjus, miks neid süüa. Koostöös naatriumiga aitab kaalium tasakaalustada kehas vedelike ja elektrolüütide taset, reguleerida südamelöögisagedust ja kaitsta südamehaiguste eest.

Antioksüdantide saamiseks. Banaanikoortes on fütokemikaalide (polüfenoolide ja karotenoidide) suur kontsentratsioon. Need antioksüdandid aitavad vähiga võidelda.

Kaalu alandamiseks. Kuna banaanikoortes on palju lahustuvaid ja lahustumatuid kiudaineid, mis võivad aeglustada seedimist ja tekitada pikaks ajaks täiskõhutunde, tuleb see abiks, kui üritad kaalust maha võtta. Kiudained tulevad kasuks ka kolesteroolitaseme alandamisel.

Prügi vähendamiseks. Viimase punktina ei tasu mööda vaadata ka faktist, et banaanikoore söömine vähendab raiskamist. Kui sa banaanikoort siiski süüa ei taha või sul pole tugevat blenderit, siis loe siit, mida banaanikoortega veel pihta hakata.

Tagasi üles