Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kolm küsimust, mida oma tütrelt küsida, et aidata tal oma keha armastada

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: LightField Studios / Panthermedia / Scanpix

«Mu tütar on vaid üheksa-aastane ja juba on hakanud inimesed tema keha kommenteerima,» kirjutab kasvatusjuhendaja ja endine tippsportlane Laine Lipsky. «Ma ei hakka neid edasi ütlema, sest pole vahet, kas need on negatiivsed või positiivsed – mis mind murelikuks teeb, on tõsiasi, et sellised kommentaarid mõjuvad tema psüühele ja arenevale kehatajule. Selles osas muretsen ma kõigi tüdrukute (ja naiste) pärast.»

Lipsky kirjutab, et talle valmistab peavalu mõte sellest, kuidas kommentaarid tema tütre keha kohta on vältimatud. Me kõik oleme seda ühel ajahetkel kogenud ning alguses see rabab meid kõiki oma uudsusega. Seejärel õpime me häbi tundma ning hakkame aeglaselt paksu kesta kasvatama, et kommentaarid enam meid nii palju ei mõjutaks.

Seetõttu on Lipsky otsustanud teadlikult võidelda, et tema tütar kasvaks üles oma keha armastades. Ta pani väljaandes A Plus kirja kolm küsimust, mida ta tütrelt küsib, et aidata kultiveerida kehapositiivset suhtumist ning enesekindlust.

  1. Kuidas täna sinu keha töötas? «Mulle meeldib see küsimus, kuna see paneb ta mõtlema tagasi oma päevale ning viisidele, mil moel palub ta oma kehal tema heaks töötada. Fookus siin on tema kogemusel ning aitab suurendada tänulikkust, et tema keha suudab nii paljut.»
  2. Kas su keha teeb seda, mida sa tahad, et ta teeks? «Ka see küsimus annab võimaluse eneseanalüüsiks ja on hea võimalus arutada endast hoolimise ja hoolitsemise olulisuse üle, seejuures arutleda tervisliku toitumise, treeningu, veejoomise, stressi ja une üle.»
  3. Kuidas su keha sisemiselt end tunneb? «Ma naudin selle küsimuse esitamist, kuna see aitab kehaarmastust ehitada seest väljapoole. Ühtlasi: kui me keskendume oma sisemisele füüsilisele olukorrale, harjutame me mindfulness’i, kohalolu.»
Tagasi üles