Me keedame riisi valesti – ja see on ohtlik meie tervisele

FOTO: TongRoASIA Lewis Lee / PantherMedia / Scanpix

Riis sisaldab toksiinide ja pestitsiidide jääke, mis on püsinud pinnases juba aastakümneid. Näiteks on riisis sageli arseeni ning ilmselgelt saab mitmeid tervisehädasid seostada just selle mürgise ainega: arenguhäired, südamehaigused, diabeet ja vähk. Ekspertide sõnul on aga süüdi just viis, kuidas me riisi keedame – seda õigesti tehes saaksime me end säästa.

Belfasti ülikooli professor Andy Meharg testis BBC saate «Trust Me, I’m a Doctor» (tlk usalda mind, ma olen arst) jaoks kolme erinevat riisi keetmise viisi, vahendab Telegraph.

Kõigepealt keetis ta ühe osa riisi kahe osa veega, nii et vesi auras ära keetmise käigus. Seejärel keetis ta ühe osa riisi viie osa veega ning üleliigse vee kurnas – arseeni jääke oli selles riisis pea poole vähem kui esimeses riisis. Kolmanda meetodi järgi keetes lasti riisil kõigepealt öö läbi liguneda ja tulemuseks oli 80 protsenti vähem arseeni.

Kuidas riisi keeta:

  • Mõõda kuiv riis mõõtekannu.
  • Lase sel öö läbi liguneda.
  • Pese ja loputa riisi korralikult, kuni vesi on puhas.
  • Kurna korralikult.
  • Pane riis potti (suhe veega 1:5), lisa natuke soola, sega ühe korra.
  • Lase keema tõusta, seejärel keera kuumus maha ning kata pott tihkelt kaanega.
  • Keeda 10-15 minutit madalaimal kuumusel, ilma kaant eemaldamata.
  • Sega keedetud riis läbi kahvliga, et anda sellele sõmerust.
Tagasi üles