Kuidas olla ennast kehtestav, aga mitte üleolev?

FOTO: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Scanpix

Enesekindlust võidakse vahel mõista üleolekuna, ülbusena või isegi õelusena. 

Kahjuks on nii, et enamik meist on kogenud seda, et meestele on teatud tüüpi käitumine lubatud, aga naistele mitte. Kui naine on töö juures enesekindel, siis teda võidakse ekslikult pidada üleolevaks.

Verily Magazine küsis naistelt, kes on teinud n-ö meeste aladel head karjääri, kuidas olla enesekindel ja enda eest seista, ilma sildasid põletamata.

  1. Kasuta seda, mida sa oled kuulnud. Sa ei saa oodata, et su kolleegid sind kuulaks, kui sa ei ole aktiivselt neid kuulanud. Kommunikatsioonispetsialist Alice Williams soovitas kõigepealt viidata sellele, et sa oled arvesse võtnud seda, mida teised ütlevad, aga tahaksid nüüd omaltpoolt lisada seda ja teist. Teine asi on olla teadlik, kellega sa kohtud ja teha märkmeid eelnevatest koosolekutest. Väikesed muudatused sinu käitumise osas võivad kaasa tuua palju suuremaid ja olulisemaid pöördeid selles, mida sa tahad saavutada.
  2. Vali teadlikud, mille eest sa seisad ja mille eest sa oled valmis võitlema. Sa ei saa kõige eest võidelda, siis ei võta keegi sind tõsiselt. Kui sa pead tegema suuri otsuseid, siis ole endas kindel ja räägi nendest enesekindla ja rahuliku hääletooniga. Vahel on kasulik unustada sellised viisakad küsimused, nagu «kas me võiksime seda arutada?». Selle asemel ütle kohe, et sa tahad midagi arutada ja unusta ära «vabandust, et ma sind tülitan». Sa ei ole tüli.
  3. Hoia oma saavutustel silm peal. Enesekindlus on nagu lihas, mida saab ehitada. Naudi oma võite, jäta need meelde, kirjuta üles ja sa tead, kuidas järgmine kord asju veel paremini teha. Mida parem sa oled oma mõtete kommunikeerimises, seda professionaalsemaks ja enesekindlamaks sa tulevikus muutud. Kui sa tunned, et oled selle töökoha jaoks õige inimene, siis ära hoia tagasi ja lase kellelgi teisel seda kohta endale saada.
  4. Ära unusta meeskonnatööd! MyCorporationi just Deborah Sweeney ütleb, et naised, kes tunnevad, et neil on midagi tõestada, tunduvad alati liiga ülbed. Pigem võiksid sa mõelda, et sul on midagi pakkuda. Teine asi on see, et naised ei küsi abi oma meeskonnaliikmetelt. Tegelikult on delegeerimine ja vastutuse jagamine väga oluline nii sinu, su kolleegide, kui ettevõtte jaoks.

Kasuta neid nippe oma koduses majapidamises ja tööl ning võid kindel olla, et saad ennast kehtestada ka ilma selleta, et teised sind vastikult üleolevaks peaksid. 

Tagasi üles