Kaheksa «lohutustoitu», mis aitavad võidelda stressiga

FOTO: Adam Gregor / PantherMedia / Scanpix

Meil kõigil on oma «lohutustoidud», mille järele käsi sirutub, kui ajad on rasked ning stress aina kuhjub. Kuid oleks ehk aeg lohutustoitude mõiste ümber mõtestada – just rasketel aegadel vajab keha erilist hoolt ning toidud peaksid nii lohutama kui ka meile hästi mõjuma.

Stressirikkad sündmused põhjustavad meie kehas hormooni nimega kortisool tõusu. Kortisool aga põhjustab omakorda söögiisusid, eriti isutab meid sel ajal süsivesikute ja suhkrurikaste toitude järele, vahendab Prevention California ülikooli teadlaste uuringut. Mida rohkem me aga süsivesikuid ja suhkruid tarbime, seda halvemaks meie tuju muutub, samuti hakkavad vohama siis rasvarakud, eriti need, mis ümbritsevad meie organeid.

Nii et kui me räägime lohutustoitudest, räägime me siinkohal söökidest, mis ka tegelikult kehale rahustavalt ja lohutavalt mõjuvad.

  1. Spargel. Spargel võib küll uriini naljakalt lõhnama panna, kuid need rohelised taimed on täis foolhapet, mis aitab sul pea selge hoida.
  2. Avokaado. Teada-tuntud supertoit, mis sisaldab lisaks muudele kasulikele ainetele piisavalt B-vitamiini.
  3. Kummelitee. Asjata ei soovitata unehädade korral õhtuti rahustavat kummeliteed juua – ka hiljutine Pennsylvania ülikooli uuring tõestas, et kummelil on ärevust leevendavad omadused.
  4. Šokolaad. California ülikooli teadlased leidsid, et šokolaadi söönud meeste ja naiste depressioonisümptomid vähenesid. Muidugi tasub šokolaadi süüa mõõdukalt ning pigem valida just tume šokolaad.
  5. Küüslauk. Antioksüdantidest pungil – küüslauk aitab võidelda kahjulike vabade radikaalidega ning isegi aja jooksul vähendada juba radikaalide tehtud halba mõju.
  6. Apelsinid. C-vitamiini jõujaam, mis on boonusena täiesti lihtsalt kaasaskantav.
  7. Austrid. Austrid pole ainult võimsad afrodisiaakumid, vaid ka täis tsinki. Kuus austrit – mis on tavaline serveerimishulk – sisaldavad rohkem kui poole päevasest tsingivajadusest
  8. Kreeka pähklid. Mõnus snäkk, mis lisaks sisaldab olulist oomega-3 rasva ning teisi aineid, mida seostatakse mälu parandamisega.
Tagasi üles