Millised on eestlaste armastatuimad kingitused?

FOTO: Barbara Neveu / PantherMedia / Scanpix

Aktiivseim aeg jõulukinkide soetamiseks on kätte jõudnud. Kliendid on teinud põhjaliku ettevalmistuse ning poodi tullakse juba konkreetsete soovidega. 

«Ilutoodete hulgas on tõeliseks fenomeniks kujunenud uued USA kosmeetikakaubamärgid nagu Urban Decay ja NYX, neilt ostetakse enim meigipalette ning erinevaid huulepulkasid ja -läikeid. Ilutoodetest on populaarsed ka erinevad kinkekomplektid ning parfüümid. Eelistatud on just eksklusiivsed käsitööna valminud parfüümid, mida pakutakse Kaubamaja Lõhnatoas,» ütleb Kaubamaja ASi tegevdirektor Erkki Laugus. «Mitmendat aastat näitab väga häid tulemusi ka looduskosmeetika müük, mis annab omakorda märku tarbijate teadlikkuse paranemisest ning tervisliku eluviisi laialdasemast levikust.»

Lastele jõulukinke tehes arvestatakse eelkõige laste soovidega. «Sel aastal on suurt populaarsust kogunud erinevad interaktiivsed mänguasjad: kilpkonnad, ritsikad, liblikad, lilled jms,» räägib Erkki Laugus. «Lisaks saadab edu ka erinevaid klotse, Lego ja Playmobili mänguasju, lauamänge, nukkusid ning meisterdamiskomplekte. Suurt tähelepanu pööratakse kvaliteedile ning mängides õppimisele. Interaktiivsed loomad õpetavad lapsele lemmiku eest hoolitsemist, nukkude juuksed on niivõrd tõetruud, et neid võib päriselt pesta ning väike juuksur võib juba varakult kätt harjutada. Saadaval on isegi planetaarium väikesele teadushuvilisele,» lisab Laugus.

Märgatavalt on suurenenud Eesti inimese soov teha jõuluostud e-poest. Nii on sel jõuluperioodil Kaubamaja e-poe külastatavus võrreldes aastataguse ajaga kasvanud neli korda. «See on äärmiselt mugav viis vältida järjekordi ning teha ostud kiirelt ja mugavalt. Palju kasutatakse võimalust ost kodus ära vormistada ning sellele lihtsalt Kaubamaja infoletti järele tulla,» ütleb Laugus.

Eesti ühe suurima e-poe Kaup24 esindaja Rauno Kristjani sõnul on märgata kolme peamise tootekategooria võidukäiku eestlaste kingikotis. Viimase kolme aasta detsembrikuu kõige müüdavamaks kaubaartikliteks on vaieldamatult olnud parfüümid. «Kuigi sageli arvatakse, et inimene peaks endale meelepärase lõhna ise valima, tõestavad meie klientide ostud vastupidist – inimesed on saanud teadlikumaks lähedaste lõhnaeelistustest ning teadlikumad ollakse ka klassikaliste lõhnade osas, mis müügiedetabelite esiotsas troonivad,» ütleb Rauno Kristjan. Kõige sagedamalt on kingikotti poetatud just Guess Seductive’i ning Dolce & Gabbana 3 L’lmperatrice tualettvett. Pea võrdselt populaarsed on ka Hugo Bossi klassikaline parfüüm Women ning parfüümvesi Elizabeth Arden 5th Avenue. Viimasena nimetatud brändi rohelise tee kollektsioonist leiab veel mitmeid pühadeaja lemmikuid nagu Green Tea Honeysuckle tualettvesi ning lõhnade kategooriast väljas, kuid siiski populaarsete toodete edetabeli tipus olev kehakreem Elizabeth Arden Green Tea Honey Drops.

Ka mehi on kõige enam üllatatud lõhnadega. Vaieldamatuteks hitt-toodeteks on tualettveed nagu näiteks Versace Man Eau Fraiche, Diesel Plus Masculine ja Guess Seductive Homme. Teistega samale pulgale pürgib ka sportlikum lõhn David Beckham’ilt nimega Intimately.

Lastele on viimastel aastatel jõuluvana enim naeratuse näole toonud kineetilise liivaga ehk plastiliivaga, mis koosneb 98 protsendist liivast ning kahest protsendist lisandist, mis hoiab liiva viskoosse ja kergesti vormitavana. «Lastele väga meeldib see liiva ja plastiliini vahepealne materjal, kuna sellega mängides saab laps rakendada oma loovust ja fantaasiat, lisaks arendab plastiliiv ka laste peenmotoorikat ja loogikat,» tõdeb Kristjan. Käes hoides jätab plastiliiva tekstuur märja mulje, kuid tegelikult on see täiesti kuiv, mittepudenev ning jätab erinevad pinnad ja lapse riided puhtaks.

Lisaks põnevale mänguliivale on viimasel kolmel aastal olnud jätkuvalt populaarne väikeste poiste jõulukinkide klassikaks kujunenud kahekorruseline parkimismaja, kus pisikeste mudelautodega saab kaldteedest üles ja alla kihutada. Tüdrukutele on Kaup24 veebipoest palju soetatud mitmekorruselist nukumaja ja erinevaid interaktiivseid nukke.

Perekategooria viimaste aastate universaalseks hitt-tooteks on tantsumatt Step Mania, millega saab teleri ekraanilt liigutusi järele teha või ka ise meelepäraseid sammukombinatsioone luua. «Step Mania on suurepäraseks meelelahutuseks kogu perele, mis paneb igas vanuses inimesed liikuma ning pakub tubasel ajal rohkelt rõõmu,» räägib Kristjan. Komplekti kuulub tantsumatt ning USB-pulk, millega saab mati arvuti või teleriga ühendada. 

Loe ka neid

Tagasi üles