Apteeker soovitab: liigu ja söö, aga õigesti!

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Me võime küll teada, et tervislikuks eluks on oluline piisavalt liikuda ning õigesti süüa, kuid ometi tundub elustiilimuutus sageli liiga suur ja keeruline ettevõtmine. Millised on lihtsad tõsiasjad, mida pika ja toreda elu nimel siiski silmas tasuks pidada?

BENU apteegi farmakoloog Annika Toobal teab, et ikka tikub televiisor õhtuti meid endasse neelama ja käiku läheb vana hea lubadus: küllap ma homme alustan! «Erinevaid haigusi saame ennetada vaid elustiili muutes,» rõhutab Toobal. «Peamisteks tervise vaenlasteks on suitsetamine, stress ja ülekaal, aga ka vähene liikumine ja üksluine toidulaud. Kunagi ei ole liiga hilja loobuda suitsetamisest ja vahetada tugitoolisport päris treeningu vastu.»

Toobali kolm lihtsat rusikareeglit tervislikuks eluks on järgmised:

  1. Tervise huvides tuleb leida iga päev liikumiseks vähemalt 30 minutit. Alustada tuleb rahulikult ja oma füüsilist võimekust arvestavalt. Suure ülekaalu puhul võiks alustada ujumisest või vesiaeroobikast, mis ei koorma liigeseid.
  2. Paraku ainult liikumisest ei piisa, trenni peab toetama ka kodune külmkapp, kust võiks leida isegi talvel värvilisi köögivilju. Lisaks peaks õppima tegema tervislikke valikuid – näiteks asendama praekastme maitsestamata jogurtiga ning margariini võiga.
  3. Tervise huvides tuleks süüa kala vähemalt kolm korda nädalas ja kui kala ei maitse, võtta kalamaksaõli kapsleid. Sealiha asemel võiks valida linnuliha, aga filee, mitte krõbeda nahaga koiva. Maitsestamisel võid kasutada pea kõiki aineid, aga piiri tuleb pidada soolaga. Kasuta toidu valmistamisel küüslauku, see aitab alandada halba kolesterooli.

Toobal tuletab meelde, et paraku on väga raske talvisel ajal toidust kõiki kasulikke aineid kätte saada. «Seega võta vajadusel juurde vitamiine ja mineraale, mis toetavad tervist ja aitavad ennetada haiguseid,» paneb farmakoloog kõigile südamele.

Tagasi üles