Viis nippi, kuidas mitte kontoris haigeks jääda

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Käes on periood, mil võib juhtuda, et köhivate ja nuuskavate kolleegide eest kontoris peituda võimalik pole. «Hakkan vist haigeks jääma» on kood, mis tähendab, et ka sina võid varsti sama õnnetult tõvevoodisse langeda.

MNN annab head nõu, kuidas omalt poolt anda kõik, et mitte tõbiseks jääda.

1. Hoia distantsi. Kui sa oled haigestanud, soovitavad tervisespetsialistid jääda koju veel vähemalt 24 tunniks pärast seda, kui palavik on kadunud. Viirusnakkusi võid sa levitada ka enese teadmata enne seda, kui oled isegi haigeks jäänud ning 5-7 päeva pärast haigestumist. Seetõttu on parim hoida distantsi, vältida käepigistusi ning seda viimast eriti lõunasöögikohtumistel.

2. Vaktsineeri. Gripivaktsiinid eksisteerivad põhjusega ning iga-aastane süst on parim viis grippi ennetada.

3. Väldi ühiskasutatavaid ruume. Mõtle: mis on need kohad kontoris, mida puudutavad kümned käed päevas? Printer, ukselingid, kohvimasin, liftinupud. Ole tähelepanelik ning pese oma käsi sageli – viirused võivad pindadel elutseda kuni kolm tundi.

4. Unusta antibakteriaalne seep. Ameerika toidu- ja ravimiamet FDA keelustas 19 ainet, mida kasutatakse antibakteriaalsetes seepides, kuna need on liiga ohtlikud. Selle asemel kasuta tavalist seepi ja vett või ka spetsiaalseid käte desinfitseerimisvahendeid. Ära ka unusta, et antibiootikumid ei aita külmetushaiguste korral, sest neid põhjustavad viirused. Antibiootikume peaks kasutama ainult arsti ettekirjutusel. Käsimüügiravimid aitavad leevendada külmetussümptomeid, kuid ei enneta ega lühenda haigust.

5. Ära unusta looduse jõudu. Haiguse vastu aitab hästi võidelda C-vitamiin, kuigi selle haigust ravivat toimet pole tõestatud. Mee tarbimine aitab leevendada köha ning ingveri- või roheline tee aitavad anda jõudu immuunsüsteemile, et haigustele vastu astuda.