Valiti aasta kokk ja kelner

Aasta koka valimine

FOTO: liis reimann

Tallinn FoodFestil selgitati välja aasta kokk, kelleks osutus Alexander Kolomar restoranist Ribe. Aasta Kelner 2016 on Timo Kübar.

Aasta kokka valitakse juba alates aastast 1995. Seekord tehti nii eel- kui ka pearoog mereaasta auks kalast.

20. korda toimunud Aasta Kelneri võistlusel tuli osalejatel nii salvrätte voltida, veini valada kui ka reaalselt kliente teenindada.

Kokavõistlusega tahavad nii korraldajad Eesti Peakokkade Liit kui ka Profexpo OÜ tõmmata tähelepanu kvaliteetsele Eesti köögile ja restoranikultuurile. Eriline rõhk on ka Eesti toidul, kuna võistlustel kasutatav toidukorv on traditsiooniliselt koostatud peaasjalikult eestimaistest toorainetest. Võistlejad saavad näidata žüriile ja pealtvaatajatele innovaatilist mõtlemist ja rõhutada kohaliku tooraine kokkusobimist maailmatrendidega.

Aasta koka võistluse korraldaja Rudolf Visnapuu hindas selle aasta võistluse taset väga kõrgeks ning pidas võitja, Alexander Kolomari lähenemist väga nutikaks: «Tal oli väga lihtne väljapanek ning  põhjamaine lähenemine. Eelroana pakkus ta toitu, mida oli väga kerge serveerida ning samuti oli magustoidus kasutatud erinevaid tekstuure. Toidul oli huvitav slaavi mõjutus raviooli näol.»

Kolomar ise on võidu üle väga õnnelik ning tegi enne võistlust korralikku eeltööd: «Vaatasin varasemate võitjate retsepte ning tahtsin teha midagi, mida varem pole tehtud. Eelroaks tegin madalal temperatuuril küpsetatud klaarsäga shiitake seene leemiga, pearoaks oli lõhe mousse kartuli fondanti ning röstitud lillkapsastega.»

Aasta Kelneri võistluse peakorraldaja ja ise Aasta Kelner 2011 tiitli kandja Tiiu Parm kommenteeris, et seekord oli võistlus elulisem: «Aasta Kelneri võistlus koosneb kahest suuremast osast: päeva esimese pooles sooritati erinevaid ajaliselt ja tehniliselt määratletud ülesandeid, nagu salvrätikute voltimine, veini täpsusvalamine aja peale, kokteilide valmistamine ja tordi lõikamine. Pärast seda järgnes reaalsem tööpool, mis hõlmas ka kliente ja teenindust. Eesmärgiks oli näidata töö igapäevast olemust. Osalejad valmistasid püstijala vastuvõtuks laua ja tööpinna, võeti vastu neli külalist, pakkudes vahuveini ja suupisteid.»

Võistluse eesmärk on aidata kaasa Eesti restoranide, kohvikute, teenindustaseme tõusule, arendada ning edendada kelneri ja ettekandja kutseala, näidata võistlejate kutseoskusi, pakkuda osalejatele huvitavat võistluskogemust. Võidu kindlustamiseks oodati osalejatelt kutsemeisterlikkust, häid erialaseid teoreetilisi ning praktilisi teadmisi ning vaja läheb ka loovust ja innovaatilisust ülessannete täitmisel.

Tagasi üles