Spordi kodus: milliseid vahendeid selleks vaja on?

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Päevad on täis pikitud kohustusi ning tihtilugu peale pikka ja väsitavat tööpäeva oled lisaks igapäevastele toimetustele hõivatud ka kodus. Kuskilt ei paista ajaühikut, mida näpistada trenni jaoks. Oma aja võtab ka sõit trenni ja tagasi. Aja kokkuhoiu mõttes on võimalik edukalt  trenni teha ka kodus. Kodus trenni tehes hoiad lisaks ajale kokku ka spordiklubi kuukaardi tasu pealt. Topeltvõit.

Tänapäeva internetiajastul ei ole probleeme ka treeningkavade leidmisega, paljud nendest on lausa tasuta kättesaadavad. Enamike treeningkavade järgimine võtab aega päevast vaid umbes 30 minutit kuni tunni.

Vajalik varustus on üsna minimaalne, millega saad edukalt oma koduse treeningsaali moodustada. Palju saab harjutusi teha vaid oma keharaskusega. Kuid kui soovid harjutusi mitmekesistada, siis võiksid soetada endale elementaarsed abivahendid nagu treeningmatt, hantlid, sangpommid, ekspander, pall, rull ja kummilindid.

Treeningmatil tehtavate harjutuste hulk on suur ning koduse treeningu juures igati mõistlik investeering. Treeningmatt ei kaota väärtust ka siis kui juba oled algaja tasemest edasi jõudnud. Oluline on silmas pidada, et matt oleks libisemiskindel ja pehme.

Hantlid ja kangid võimaldavad treenijal teha väga paljusid erinevaid harjutusi. Kodus treenija saab hantlite ja kangiga teha sisuliselt kõiki lihasgruppe haaravat trenni. Soovitavalt võiks soetada reguleeritavad hantlid. Erinevate hajutuste sooritamiseks saab siis hantli raskust vastavalt vajadusele reguleerida.

Võimlemise abivahendid: kummilindid, pall, rull

Kummilint

FOTO: Panther Media/Scanpix

* Kummilindid sobivad ideaalselt treeningu mitmekesistamiseks, ja sobivad kasutamiseks kõikjal – saalis, kodus, sealhulgas ka reisil olles. Tasakaalustavad kogu keha treeningut. Kummilintidega võib tugevdada kõiki organismi lihaseid, harjutuste valik on väga suur. Kummilintidega harjutamine on väga lihtne ja efektiivne moodus lihasrühmade tugevdamiseks, samuti hea abivahend painduvuse arendamiseks.

Ekspander sobib treeningu mitmekesistamiseks ning intensiivistamiseks.

* Pall aga on tänuväärne abivahend kere- ja kõhuliste tarbeks

Rull – venitamiseks, lihaste lõdvestamiseks.

Kõikide harjutuste puhul on õige kehahoiak  ja õiged nurgad üliolulised. Jälgi hoolega kui kasutad internetist saadud treeningkavasid, võimalusel palu treeneril ette näidata, et edaspidi kodustes tingimustes trenni tehes oskaksid õigetele asjadele tähelepanu pöörata.

Lühidalt kokkuvõtteks: kõik kes lükkavad trenni tegemist edasi vaid ajapuuduse tõttu, võiksid proovida kodus treenimist. 30 minutit suudavad kõik oma päevast näpistada. Vabandused said just siinkohal otsa!

Tagasi üles