Restoranietikett: kuidas oma teenindajat mitte välja vihastada

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kliendil ei ole tegelikult alati õigus. Vastupidi, tihtipeale on klient nõnda õhku täis, et unustab elementaarse viisakuse ja kohtleb söögikoha teenindajat ülekohtuselt halvasti. 

Thrillist uuris ettekandjatelt ja kelneritelt, millega kliendid neid kõige rohkem endast välja ajavad. Pane need märkused omale kõrva taha ja käitu vastavalt, et restoranikogemus oleks kõigile meeldiv. 

Pea kinni põhilistest hügieenireeglitest

«Imelik on sellest isegi rääkida, aga meil on käinud inimesi, kes sisse astudes haisevad nii pahasti ja on päriselt, füüsiliselt räpased. Nii võid kindel olla, et teenindaja hoiab su lauast eemale.» - Linda, 24, New York

Kanna viisakaid riideid

«Kuigi raamatut ei hinnata kaane järgi, on siiski raske tõsiselt võtta inimest, kes tuleb tipprestorani plätades ja maikas… Kuigi, kui aus olla, siis käivad niimoodi riides mõned kõige rikkamad inimesed, nii et see on kahe teraga mõõk.» - Richard, 33, Baltimore

Ära löö sõrmedega nipsu

«Sõrmedega nipsutamine on nagu universaalne märguanne, mis ütleb: «Hei, ma olen jobu, palun tee kõik, mis võimalik, et minu lauda vältida.»» - Dani, 28, Los Angeles

Kohtle teenindajaid kui inimesi

«Ma ei eeldagi, et sa peaks minuga pikalt vestlema või käituma, nagu ma oleks su parim sõber. Aga ära arva ka, et ma olen nagu mingi sinu isiklik assistent, kes täidab kõik su soovid. Kõik sujub palju ladusamalt, kui sa kohtled mind lihtsalt normaalse inimesena.» - Jane, 29, Pittsburgh

Ära ole nagu onu Heino

«Palun ära löö mulle külge, ära jäta mulle lauale oma telefoninumbrit, ära nuru mu numbrit ega küsi, kas ma tahan sinuga kahekesi tualetti minna. Vastupidiselt sinu arvamusele ei ole ma sinust huvitatud. Ja kui sa ahistad mind, siis saad kindla peale mu halvima teeninduse.» - Jane, 32, New York

Ära sega teenindajat, kes tegeleb parajagu teise lauaga

«See on ebaviisakas. Kui sa näed, et ma räägin teise kliendiga, siis saad ju aru, et ma ei ignoreeri sind… Ma teen lihtsalt oma tööd. Ma ei saaks tähelepanuta jätta seda klienti, kellega tegelen, see oleks tema suhtes ebaviisakas. Ma ei saa seda teha.» - Meredith, 25, New York

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles