Viis väikest asja, millega saad oma ainevahetust kiirendada

FOTO: Panther Media / Scanpix

Mida teha, kui ainevahetus on aeglane?

Mida kiirem on inimese ainevahetus, seda kiiremini toit seedib ja seda rohkem kaloreid kulutatakse, vahendab Huffington Post. Kõige hullem on see, kui ainevahetus on aeglane. Panime kirja viis asja, mida teha, et ainevahetus oleks kiirem.

  • Söö hommikusöögile lisaks üks muna

Valgu söömine pärast hommikueinet peaks aitama kaasa kalorite põlemisele ja ainevahetuse kiirenemisele. Teadlased uurisid kümmet normaalkaalus naist ja lasid neid süüa ühel päeval valgurikast toitu ja teisel päeval süsivesikuterikast toitu. Nendel päevadel, kui naised sõid rohkem valku, põletasid nad päeva jooksul rohkem kaloreid.

  • Söö iga toidukord 25 protsenti vähem

Kui sa ei ole pärast toidukorda kolme kuni nelja tunni jooksul näljane, siis see tähendab, et sa sööd korraga liiga palju. Selleks, et ainevahetust kiirendada, peaksid sööma natukene vähem ja iga paari tunni tagant. Alusta ühe kaheksandiku vähendamisest, kui üks neljandik tundub liiga palju.

  • Tee tavalise jõutreeningu asemel ringtreeningut

Selle asemel, et teha kolm seeriat kätekõverdusi, siis puhata, teha kolm seeriat kükke, siis puhata ja seejärel teha mägironijat, siis tee parem sama harjutusi ringtreeninguna. Proovi teha kõigepealt üks seeria kätekõverdusi, kükke, mägironijat ja siis puhka ning tee sama kaks korda veel otsast peale. See paneb südame kiiremini käima ja sa kulutad rohkem kaloreid trenni ajal ning pärast trenni.

  • Nihele, ära istu paigal

Nihelemine aitab sul kulutada 350 kalorit päevas. Inimene on loodud liikuma, mitte istuma. Tõuse püsti ja siruta ennast või kõnni natukene ringi, aga ära istu terve päev staatiliselt ühe koha peal.

  • Kiirenda

Kõik on kuulnud HIIT treeningutest, mille käigus tehakse lühikese aja jooksul väga intensiivseid harjutusi, mis panevad higi voolama ja kiirendavad ainevahetuse terveks päevaks. Samas võid sa endale iga päev natukene kiirendust lubada. Oletame, et sa käid jooksmas või kõndimas, siis proovi teha lühikesi kiirendusi vaheldumisi rahuliku tempoga. Mõtle nii, et sa pingutad näiteks järgmise tänavapostini ja seejärel teed jälle rahulikult. 

Tagasi üles