Eurolaulu Raadio

Kas trenni on parem teha toas või õues?

FOTO: SCANPIX

Kätte on jõudnud aeg, mil tuleb hakata valima, kas teha trenni siseruumides või sundida end veel välja külma kätte. Otsustamist aitavad kergemaks teha lihtsad faktid.

Sees

Intensiivsus: õues võib olla segavaid asjaolusid (tuul, vihm, liiklus, maastik jne), mis on tüütud ja ei lase sooritusele keskenduda. Sees saab soovitud trenni raevukalt ühe jutiga ära teha, kirjutab Women’s Health Mag.

Paremad tulemused: suurem intensiivsega kaasnevad suuremad füsioloogilised muutused ehk kiirem rasvakadu ja tugevam südame-veresoonkond. 

Üksluisus: jooksulindil jooksmine ei ole nii stimuleeriv kui õues jooksmine ja nii võib motivatsioon vaibuda. Endorfiinid võivad aga tuju tõstmiseks appi tulla nii toas kui õues.

Väljas

Stressi maandamine: uuringud näitavad, et õuest treenimine vähendab ärevust. Looduslik keskkond mõjub rahustavalt ja annab peale puhkust. 

Püsivus: see rahustav tunne, mis tekib õues treenides, on üsnagi sõltuvusttekitav. Kui oled ette võtnud uue treeninguga, siis alusta õues ja kui harjumus on külge jäänud, koli tuppa.

Ilmastik: õues trenni tehes tuleb valmis olla väga rasketeks tingimusteks. Ilm on eriti muutlik sügisel, kui on raske aru saada, mida peaks selga panema. Kui tahad joosta kiiruse peale, võib see muutuda väga häirivaks.