Kuidas olla tööl rohkem ärkvel ja keskendunud?

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Mõnikord on tööpäevad väga pikad ja kurnavad ning sa pead sellest hoolimata väga paljude ülesannetega toime tulema, mis nõuavad kogu sinu tähelepanu ja keskendumist. Kui sa vajad igasse päeva natukene rohkem energiat, siis loe neid trikke ja nippe, mis võivad sind aidata. 

Kujuta ette, et sa suudad terve päeva olla produktiivne ja teha ära kõik plaanitud ülesanded? Sa oled keskendunud ja töökas ning avaldad sellega oma kolleegidele ja ülemusele muljet. Kas poleks mitte tore? Bustle vahendab mõned nipid, kuidas olla rohkem ärkvel ja keskendunud nii, et sa oleksid oma igapäevatöös edukas.

1. Ole päeval võimalusel aktiivne. Tee iga tund viis minutit istumisest pausi või 10-15 minutit iga kahe tunni järel, see paneb su vere ringlema ja sa ei tunne nii palju väsimust.

2. Söö valku. See peaks aitama keskenduda ja andma energiat, et kõikide ülesannetega toime tulla. Valgurikka toidu söömine annab energiat ja tekitab täiskõhutunde ilma, et sa sööksid süsivesikuid ja palju kaloreid.

3. Söö täisteratooteid. Lisaks valgule on hea süüa täisteratooteid, mis annavad samuti energiat ja aitavad kaasa sellele, et sa oleksid vaimselt ärkvel ja terav.

4. Söö kiudaineid. Need täidavad hästi kõhtu ja on ka ajutoiduks, mis aitab sul keskenduda.

5. Maga öösiti rohkem. Uuringud on näidanud, et hea uni mõjutab seda, kuidas sa järgmine päev töötad ja keskenduda suudad.

6. Näksi teadlikult. Kõige paremad on looduslikku suhkrut sisaldavad snäkid. Selleks et keskpäevane vahepala annaks sulle energiat, peab see olema tervislik, aga natukene magus. Kindlasti ei tasu süüa magusaid saiakesi või komme, sest neisse on palju lisatud suhkrut, mis tegelikult väsitab sind veelgi.

7. Võta B-vitamiini. Eriti hästi pidid keskendumisele ja energiatasemele kaasa aitama B6- ja B12-vitamiin.

8. Joo kohvi. See on kõige lihtsam viis, kuidas kiiresti energiat saada, aga ära joo seda liiga palju või liiga hilja õhtul, sest see võib mõjutada öist und.

9. Tee kiire uinak. Kui sul on võimalus, siis 5-25-minutiline uinak annab sulle tõesti energiat ja aitab kaasa keskendumise paranemisele, aga ei mõjuta öist und.

10. Hinga sügavalt. See peaks aitama stressi leevendada ja paremini keskenduda. Kui sa tunned, et hakkad väsima, siis hinga lihtsalt mõned minutid sügavalt sisse ja välja ning märkad peagi, et su energia hakkab tasapisi tagasi tulema.

Tagasi üles