Kolm võimalust, kuidas hommikusöök võib rikkuda su dieeti

FOTO: PhanterMedia/Scanpix

Hommikusöök on tervisliku ja energiarikka päeva algus. Selleks, et su keha saaks normaalselt funktsioneerida, vajab see täisväärtuslikku hommikusööki.

Hello Healthy jagas meiega, millised on kõige tüüpilisemad vead, mida inimesed hommikusöögiga teevad, mis tegelikult võivad isegi kogu dieedi ära rikkuda.

  1. Sa ei söö piisavalt.

Ameerikas tehtud uuringu põhjal selgus, et inimesed söövad hommikul keskmiselt 265 kcal. Toitumiseksperdid selgitavad, et hommikusöök peaks moodustama ühe neljandiku või ühe kolmandiku päevastest kaloritest. See tähendab, et minimaalselt 300 kuni 375 kcal vastavalt naiste või meeste puhul. Alusta oma päeva täisväärtusliku ja tasakaalus toiduga ning sa ei tunne päeva jooksul nälga või isu ebatervislike asjade järele.

  1. Sa sööd liiga palju süsivesikuid ja liiga vähe rasvu.

Hommikusöögist 45-50 protsenti peaksid moodustama süsivesikud, 25-35 protsenti rasvad ja 20-25 protsenti valgud. Järgmine kord, kui sa poest hommikusööki valid, siis pane tähele, et su süsivesikud oleksid kiudainete rohked ja kombineeri neid kindlasti valgu ning heade rasvadega, et su kõht püsiks kauem täis.

  1. Su toidukord sisaldab liiga palju suhkrut

Lisaks selgus uuringus, et inimeste hommikusöök sisaldab keskmiselt natukene rohkem kui üks teelusikatäis suhkrut, mis on umbes 14 grammi. See on 56 kcal ja moodustab ligi 21 protsenti inimese hommikusöögi kaloritest. Maailma Tervishoiuorganisatsioon soovitab, et suhkur moodustaks vähem kui 10 protsenti hommikusöögi kaloritest.

Sealhulgas ei ole arvestatud looduslikke suhkruid nagu puuviljasuhkur, aga tervisele on kahjulik just hommikusöögihelvestele ja pagaritoodetele lisatud suhkur,  millega inimesed söövad juba hommikul on poole päeva normi täis. Naised võiksid süüa alla kuue teelusika suhkrut ja mehed alla üheksa teelusika suhkrut päevas.

Kolm kõige populaarsemat hommikusööki on hommikuhelbed, kaerahelbed ja võileivad.

Kuidas teha nii, et sa saaksid neist kõik vajalikud toitained kätte?

Kaerahelbed: lisa juurde maapähklivõid või pähkleid, kasuta valmistamisel piima mitte vett, lisa madala suhkrusisaldusega puuvilju nagu maasikad.

Võileivad: lisa avokaado, määri peale mandlivõid, lisa juurde muna või kaks.

Hommikusöögihelbed: väike ports jogurtiga, millele on lisatud pähkleid või vähese suhkrusisaldusega puuvilju, lisaks söö üks singiviil.

Tagasi üles