Spetsialist selgitab: kas hilja söömine teeb paksuks?

FOTO: Vida Press

Olen siit-sealt kuulnud arvamust, et hilja söömine teeb sind paksuks. Seda arvamust jagavaid kirjatükke on viimasel ajal ridamisi minu postkasti potsatanud, seepärast otsustasin teemat natuke kommenteerida. Alustuseks rahustan sind maha - õhtune söömine ei tee sind paksuks. Kui päevane kogus on paigas, võtad jätkuvalt kenasti kaalust alla. Nii kirjutab Fitlap.ee-s toitumisnõustaja ja treener Heikki Mägi.

Loeb päevane toidu kogus kokku, mitte viimase söögikorra kellaaeg.

See on sama jabur, kui väita, et hommikuti poes käimine teeb sind vaesemaks kui õhtuti poes käimine. Kui ikka eelarve on paigas, siis pole vahet, mis kell sa selle raha kulutad, õhtuks on sul ikka sama palju raha taskus.

Toon näitena sulle kaks erinevat päevast plaani:

35% hommikusöök 25% hommikusöök
35% lõunasöökvs25% lõunasöök
15% õhtusöök 25% õhtusöök
15% hiline õhtusöök 25% hiline õhtusöök

Kordan eespool öeldud mõtet – mõlema päevase plaani puhul langeb sinu kehakaal ühtmoodi. Sõltumata sellest, kuidas sa need toidukogused päeva peale ära jagad.

Täis kõhuga magama?

On olemas ainult üks subjektiivne põhjus, miks täis kõhuga uinumine vahel probleeme võib tekitada. Ääreni täis kõhuga on ehk natuke ebamugav magada. Muud ei midagi. Seepärast tunnike oodata pärast sööki on väga mõistlik.

Kui jätame selle ebamugava tunde kõrvale, siis sellegipoolest kaalu ei lisandu!

Loomulikult, kui alustad päeva ärajäetud hommikusöögiga, sellele järgneb väike näksimine lõunal ning seejärel õhtul kogu külmkapi sisu sissekallamine, on lood teised.

Sellisel juhul on tõesti kehal soov sinu rasvavarusid täiendada. Seepärast jälgi, et toituksid regulaarselt. Ideaalseim oleks neli korda päevas.

Kiireim tee külmkapi juurde

Viimase toidukorra söömine liiga vara on kiireim tee külmkapi juurde. Kui sööd viimase söögi kell kaheksa õhtul, ent magama lähed kell 12 öösel, siis on äärmiselt suur tõenäosus, et sa ei suuda näksimisisule vastu panna.

Õhtused süsivesikud lähevad rasvaks?

Aastaid on olnud liikvel ka üks teine müüt. See haakub kenasti meie tänase teemaga. Arvatakse, et hommikul võid süüa rohkem süsivesikuid, sest sinu keha kulutab selle päeva jooksul ära. Õhtul tasub aga süsivesikuid vältida ja süüa pigem valku.

Õhtused süsivesikud lähevad ju rasvaks! Uuemad uuringud on tegelikult tõestanud vastupidist.

On leitud, et ülekaal on sagedasem just nende inimeste seas, kes söövad hommikul rohkem süsivesikuid.

Selle põhjus peitub ilmselt süsivesikute võimes tekitada pidevat söögiisu. Rasvad ja valgud hommikul hoiavad aga kõhu täis ja meele erksa.

Oleme sellest uuringust pikemalt kirjutanud siin.

Õhtune trenn ja kohustuslik söögipaus

Paljudel meist lõpeb õhtul trenn ja ei ole muud valikut, kui õhtul enne magamaminekut süüa. Treeningule järgnevad kõiksugu taastumisprotsessid ning ilma söögita lükkad sa neid aina edasi.

Lihased arenevad ja muutuvad tugevamaks ainult korralikult taastudes. Vastasel juhul muutud iga trenniga hoopis nõrgemaks. Pärast trenni peab sööma, sõltumata kellaajast.

25-25-25-25

Teeme asja lihtsaks. Ära mõtle üle. Meie kava toidukorrad on sarnased.

Kui soovid, söö kasvõi sama toitu neli korda päevas.

Kõik toidukorrad on toitainete ja ka energiasisalduse mõttes sarnased. Ainuke erinevus tuleb sisse trennivabal päeval, kus sinu keha kulutab veidike vähem energiat ning vajab ka seeläbi natuke vähem süüa. Korralik toitumiskava peaks alati ka treeninguid arvesse võtma.

Tagasi üles