Eesti Muusikaauhinnad 2020

Köögivõhikutele: kaheksa trikki, kuidas köögis ässaks saada

FOTO: Vida Press

Kokkamine võib olla ääretult mõnus kogemus, kuid kui sa pole just eriliselt kogenud söögivalmistaja, võib see tekitada kerget hirmu ja segadust. Ära karda, sa ei pea pöörduma take out menüüdega ka mitte kiirel ajal – siin on häid nõuandeid, kuidas toiduvalmistamises ässaks saada.

Hello Gigglesi abiga reastame kaheksa trikki, mis sobivad suurepäraselt algajale kokkajale, et tervislikumalt kodutoite tarbida, kuid mille meeldetuletamine kulub ära ka igale teisele inimesele.

FOTO: PantherMedia / Scanpix

  1. Planeeri järgmise nädala toidukorrad ette. See pole just kõige lõbusam tegevus, kuid tasub end tohutult ära. Külasta oma lemmiktoidublogisid või võta riiulist sinna tolmu koguma jäänud kokaraamatud ja vali välja mõned retseptid, mida tahaksid sel nädalal proovida. Et sul oleks lihtsam, vali road, mis kasutavad nii mõndagi sama koostisosa – nii ei lähe tooraine raisku. Jää lihtsate roogade juurde, sest usu meid – sa ei viitsi esmaspäeva õhtul kolm tundi peent prantsuse kastet valmistada.
     


     
  2. Osta kõik toidukaubad korraga laupäeval või pühapäeval. Mõte, et sa pead pärast väsitavat tööpäeva veel poes käima, võib olla väga stressitekitav. Seepärast võta endale aega nädalavahetusel, sea sammud turule või suurde toidupoodi ning ära unusta täpset nimekirja kaasa võtta!
     


     
  3. Haki ja säilita. Kui sul on nädalavahetusel rohkem aega, siis veeda see kvaliteetajana köögis – valmista ette kõik, mida plaanid järgmisel paaril päeval valmistada. Säilita hakitud köögi- ja juurvilju plastikkarpides, nii saad need kohe mugavalt õigel ajal kapist haarata.
     


     
  4. Säilita nädala smuutivaru sügavkülmas. Sama või teha smuutidega – blenderda kõik nädalavahetusel kokku ning säilita sügavkülmas. Valmis jook tõsta välja eelmisel õhtul sulama ning hommikune energialaks on garanteeritud. Miks mitte valmistada näiteks seda Postimehele spetsiaalselt valmistatud smuutit, mida hommikul nautida!
     


     
  5. Pese ja harja oma köögiviljad. Nii on need kohe kasutamisvalmis, kui näljasena õhtul koju saabud ning käe külmakappi pistad.
     


     
  6. Grillkana hoiab sind terve nädala elus. Kuigi võib tunduda, et grillkana valmistamine on suur ettevõtmine, siis tegelikult teeb suurema töö ahi ja sa ise pead ainult kana ette valmistamine. See-eest saad kanajääke mitmetes erinevates roogades nädala jooksul kiirelt ja lihtsalt ära kasutada – kanatacod, kanavormid, kanasupp...
     


     
  7. Päästvad tassitoidud. Tassitoidud on köögivõhikute jaoks taevane õnnistus. Sa võid põhimõtteliselt kõik asjad päev enne tassi valmis teha ning roog ootab sind kannatlikult külmikus, kuni aeg see välja võtta. Purki või tassi saad enne valmis teha nii tervisliku hommikusöögi kui ka salati, millega lõuna ajal maiustada.
     


     
  8. Saa sõbraks potiroogadega. Kujutle maailma, kus sinu roll köögis on vaid võtta suur pott, loopida sinna sisse erinevad toiduained, panna kaas peale, lükata ahju ning tunni või kahe pärast ootab sind imeline toiduelamus? Just seetõttu päästavad sind potiroad, mille valmistamine on praegusel sügisandide ajal tõeline mõnu!