Migreeni käes vaevlevad inimesed tahavad, et sa teaksid neid asju

FOTO: Vida Press

Kui sul on kunagi migreen olnud, siis sa tead, et need ei ole poole tunniga mööduvad peavalud, vaid hoopis midagi palju hullemat. Migreeni käes kannatav inimene on tundlik valguse ja lõhnade suhtes ning võib tekkida tunne, et süda on väga paha ja tahaks oksendada. Kõige hullem on see, et arstid ei täpselt, mis migreeni põhjustab, aga vaatame lähemalt, kuidas see inimest mõjutab.

Need, kellel ei ole migreeniga probleeme, ei saa tihti aru, kui raske see olukord on. Self Magazine küsis ekspertide käest, mis on suurimad väärarvamused, mis inimestel migreeniga seostuvad.

  1. Migreen ei ole lihtsalt üks väga vastik peavalu. Migreeni mõõtmiseks on olemas isegi teatud parameetrid. Rahvusvahelise peavalu ühingu järgi peab inimesel olema vähemalt viis korda tugev peavalu, mis kestab 4 kuni 72 tundi ja on vähemalt kahe järgneva omadusega: ühepoolne, pulseeriv või tuksuv, mõõdukas kuni väga intensiivne ja ägeneb füüsilise aktiivusega. Tavalise peavaluga võid võtta valuvaigisteid, aga migreenile need ei mõju.

  2. Migreen mõjutab ka teisi kohti peale pea. Migreeniga võib kaasneda iiveldus, oksendamine, heli- ja valgustundlikkus. Lisaks võib migreen halvendada nägemist, tekitades silme ette uduse pildi või isegi erinevaid värve või geomeetrilisi kujundeid. Mõnel halval juhul on üks kehapool tuim ja esineb kõnedefekte. Migreen teeb igapäevaelu palju raskemaks.

  3. Migreeni on raske ravida. Migreeni on raske ravida, sest kõik patsiendid on nii erinevad ja see, mis töötab ühe peal, ei pruugi töötada teise peal. Migreeni saab peatada siis, kui see ei ole veel jõudnud oma haripunkti, vastasel korral on palju raskem valu leevendada. Arstid leiavad siiski, et iga inimese peal on mõju erinev, mistõttu on seda raske ravida.

  4. Migreeni käes ei vaevle ainult naised. Meestel esineb vähem migreeni, kuskil kuuel protsendil naiste seitsmeteistkümne protsendi vastu, aga siiski on. Naiste peamine migreeni vallapäästja on menstruatsioon, aga nii mehed kui naised võivad kogeda migreeni, kui nad magavad liiga vähe, joovad liiga palju kohvi, neil on stress või nad toituvad valesti.

  5. Migreeni ei ole lihtne vältida. Inimesed saavad minimaliseerida migreeni tekke võimalust. Arstid soovitavad tervislikku eluviisi, piisavalt unetunde ja vett, regulaarset trenni ning tervislikku kehakaalu. Samuti soovitavad nad pöörduda arsti poole, et selgitada välja, mis on sinu jaoks kõige suuremad faktorid.

Tagasi üles