Terved küüned on õige eluviisi ja toitumise peegel

Deivia Viira

FOTO: Erakogu

Käed on inimese visiitkaardiks ning seetõttu on oluline, et need oleksid hoolitsetud ning paistaksid terved. Kuna inimesed pööravad üha enam tähelepanu tervislikule toitumisele ja eluviisile, siis miks mitte pöörata rohkem tähelepanu ka enda küünte tervisele? 

Millistest toiduainetest küüntele jõudu ammutada, kuidas ohutult kodust maniküüri teha ning paljust muust, mis seotud küünte tervisega, räägib meile Nail Passion küünehooldustoodete e-poe looja ja aastatepikkuse kogemusega küünetehnik Deivia Viira.

Millised vitamiinid või tooted annavad küüntele enim jõudu?

Küüntele olulised vitamiinid on A-, B, E-, C- ja D-vitamiin. Lisaks vitamiinidele on kätele ja küüntele vajalikud ka mineraalained – kaltsium, jood, räni, raud, väävel, tsink.

  • Kaltsium mõjutab küüneehitust ja annab küünele tugevuse, seda leidub piimas, piimatoodetes, kalas.
  • Jood soodustab küünte kasvu. Seda leidub mereveekalades, spinatis.
  • Räni mõjutab küünte koostist, leida võib seda kapsast, sibulast, küüslaugust, kurgist, täisteraleivast.
  • Raud kaitseb aneemia eest ja omab olulist osa kudede hapnikuvarustuses. Leidub rosinates, maksas, munakollases, kuivatatud aprikoosides, spinatis, lihas.
  • Väävel on tähtis küünte koostises, mõjutab küüne ehitust. Leidub kapsas, sibulas, kurgis, munavalges, pähklites, rukkis, kaeras.
  • Tsink kaitseb küünt valgetäpilisuse eest. Leidub juurviljades, köögiviljades.

Kuidas tunda ära, et küüned ei ole elujõulised ning terved?

Terved küüned on elastsed, tugevad, pind sile ja läikiv, kuid küüntehaigusi ja -probleeme on väga palju. Küünte ebatasasusi võivad põhjustada ka stress, vaimne pinge ja kroonilised haigused.

Levinuim probleem on kihilised ja kergesti murduvad küüned – põhjuseks võib olla vitamiinide ja mineraalide üldine puudus organismis (eriti kaltsiumi, A- ja D-vitamiini või raua nappus).

Kui küüs ei saa vereringe kaudu piisavalt toitaineid, hakkab ta lõhenema. Lõhenemise suuremaid süüdlasi on just räni ja valkainete puudus. Piki- ja põikivaod küüntes tekivad kõige sagedamini mineraalainete, peamiselt tsingi ja magneesiumi nappusest. Samuti võivad pikki vagusid küüntel põhjustada nihked hormonaalses tasakaalus.

Kuidas toimida, et saada endale terved ning tugevad küüned?

Oluline on tasakaalustatud toit – igapäevaselt peaks olema toidulaual liha, juur – ja puuviljad ning tarbima piisavalt vett.

Majapidamistöid tehes peaks käsi ja küüsi kaitsma kinnastega, sest ohtra vee ja puhastusvahendite kasutamine peegeldub tavaliselt käenaha ja küünte tervises.

Milliseid nippe võiks teada koduse maniküüri tegemisel, et mitte kahjustada enda küüsi?

Koduse maniküüri tegemiseks pole vaja palju teadmisi:

  • Ära viili eelnevalt leotatud küüsi, ära kasuta metallist viili.
  • Peale duši all käimist lükka ettevaatlikult tagasi (apelsinipuu pulgaga) küünevall ja lõika ainult narmendavad küünenahad.
  • Korra kuus võiks küüneplaati poleerida, aegajalt ka käte nahka koorida.
  • Kasuta kindlasti alus- ja pealislakki.
  • Kasuta atsetoonivaba lakieemaldit.
  • Ööseks enne uinumist küünenahad õlitada ja käed kreemitada, nii on toimeaeg kõige pikem ja hommikuti ärgates käed pehmed.

Kui tihti peaks käima spetsialisti juures tavamaniküüri tegemas või kas see on üldse vajalik?

Lihtsama maniküüriga saab pea igaüks kodus hakkama, aga kui on soov end spetsialisti hoolde anda, võiks seda aeg-ajalt endale lubada.

Kas pikaajaline geelküünte kandmine võib oma küünt kahjustada? Kui pika aja jooksul peaks tegema pausi?

On levinud müüt, et vahepeal peaks geelküüned eemaldama, et oma küüs saaks puhata. Küüneplaat on surnud rakkude kogumik, küüneplaadil pole tarvis puhata. Elav osa on vaid küünejuur, kus arenevad uued rakud ja lükkavad vanu rakke ettepoole, kus need moodustavad küüneplaadi. Geelküünte paigalduse ja hoolduse käigus oma küüneplaat ainult kergelt karestatakse, mitte ei viilita õhemaks.

Tagasi üles