Kuidas jooksmine meeldivaks muuta?

FOTO: Vida Press

Jooksmine on väga hea võimalus treenida vastupidavust, vähendada stressi ja põletada kaloreid. Mida teha, kui sulle üldse joosta ei meeldi? Kuidas jooksmist enda jaoks meeldivaks teha ja millest peaksid alustama?

Hello Healthy jagas meiega nippe, kuidas jooksmisega alustada, kui see sulle üldse ei meeldi.

Ole algaja. See on täiesti normaalne, kui sa ei suuda alguses üle kilomeetri joosta. Võid alguses proovida kõndimist ja jooksmist vaheldumisi ning tunne enda üle uhkust. Vastupidavus ja distantsid kasvavad ajaga.

Jookse aeglaselt. Ära kiirusta, hingamine peaks olema nii aeglane, et sa suudad rahulikult rääkida. Harju aeglaselt jooksma, ei ole mõtet kiirustada. Nii saad jooksu nautida.

Püstita väikseid eesmärke. Kas sa näed seda liiklusmärki tänava otsas? Jookse sinnani ja vali seejärel uus eesmärk. Märkamatult oled juba paar kilomeetrit ära jooksnud.

Naudi üksinda olemist. See on sinu aeg, mida oodata ja nautida.

Võta sõber kaasa. Sõbraga jooksmine motiveerib sind kodust välja tulema. Joostes aeglaselt nii, et te saate omavahel rääkida, võite terve tee lobiseda ja ei panegi tähele, kuidas kilomeetrit lähevad.

Jookse heategevuse hüvanguks. Kui sind ei motiveeri kaotatud kalorid ja hea tervis, siis otsi mõni jooksuvõistlus, mis teenib heategevuse huvisid.

Kuula muusikat. Uuringud on näidanud, et muusika juhib su tähelepanu pingutuselt kõrvale ja motiiveerib sind rohkem jooksma. Ära ainult muusikat liiga valjuks keera, sest sa peab olema tähelepanelik eriti liikluse suhtes.

Jälgi oma edusamme. Lae alla mõni spordirakendus ja kui sa mõni päev tunned, et üldse ei taha jooksma minna, siis vaata tagasi, kust sa kunagi alustanud oled ja kui kaugele sa jõudnud oled. Proovi sulle tuttavat ringi kiiremini joosta või lisa sellele ringile natukene maad juurde.  

 

Tagasi üles