Söö täna neid toitusid, et homme poleks kõht punnis

FOTO: Vida Press

Naistel võib kõhuke menstruatsiooni tõttu kergesti punni minna ka siis, kui seda ei kata eriline rasvakiht. Lisaks võivad kerget tursumist tekitada vedelikupuudus ja mõned toidud.

Ka sale ja väga heas vormis naine võib tunda end mõni päev pisut ümarana kui tavaliselt ja see on täiesti normaalne. (Vaata kas või selle terviseblogija pilti, mis seda tõestab.) Alati ei pea seda aga taluma ja kui vaja, võib saleda piha nimel juba päevake varem ette mõelda.

Toitumisnõustajad jagavad Preventionis nõuandeid, milliste söökidega annab vältida järgmisel päeval pundunud olekut.

Cayenne'i pipar. Foto:

FOTO: Erik Prozes

Cayenne’i pipar

Tulised vürstid võivad teha kõhukesega imesid. Cayenne’i pipras on palju kapsaitsiini, mis vähendab kõhugaase ja aitab kaasa seedeensüümide tööle. Pealegi hävitab kapsaitsiin gaase ja puhitusi tekitavaid baktereid.

Mustikad ja jogurt. Foto: Scanpix

FOTO: Vida Press

Jogurt

Kuna jogurtis on probiootikume, aitab selle söömine kaasa seedimisele ja toitainete omastamisele. Kui tahad pärast õhtusööki magustoitu, siis söö selle asemel maitsestamata jogurtit, millele lisa magusust värskete marjade ja törtsu siirupiga.

Ingver. Foto: Scanpix

FOTO: SCANPIX

Ingver

Ingveri põletikuvastane ja antibakteriaalne toime teeb tursumise vastu imesid. Ingver sisaldab proteaasi, mis aitab kaasa valkude omastamisele. See on ka näiteks põhjus, miks ingverit pakutakse nii ohtralt sushi kõrvale. Kodus on ingverit kõige parem nautida tee kujul. Joo veidi ingveriteed enne sööki, söögi kõrvale ja ka pärast sööki, et suurendada sülje, sapi ja maomahla tootmist.

Apteegitilli seemned. Foto:

FOTO: Vida Press

Apteegitilli seemned

Sarnaselt ingverile on apteegitilli seemneid kasutatud Ida-Indias kõhuhädade leevendamiseks ja hingeõhu värskendamiseks juba üle tuhande aasta. Selles leidub aineid, mis lõõgastavad soolelihaseid ja lasevad gaasidel hajuda. Apteegitillist võib teha teed, aga seda võib lisada ka nii soolaste kui magusate toitude hulka.

Banaan. Foto:

FOTO: Vida Press

Banaan

Banaan on väga mugav ja tänu kaubandusele aastaringselt kättesaadav vili, mis sisaldab palju kõhtu lamendavat kaaliumi. Tänu kaaliumile aitab banaani söömine vähendada kõhugaase ja reguleerida organismis naatriumi kogust, mis muul juhul võib põhjustada turseid.

Sidrun. Foto: Scanpix

FOTO: SCANPIX

Sidrun

Kuna sidrunimahl on nõnda sarnane inimese enda maomahlale, süljele ja sapile, aitab see vähendada puhitusi ja röhitsemist. Regulaarne sidrunimahla joomine võib aidata kaasa toidu seedimisele, mis tähendab, et sa käid ka tualetis rohkem.

Küüslauk. Foto: Scanpix

FOTO: SCANPIX

Küüslauk

Kui küüslauku süüa koos teiste toitudega, võib see puhituste teket isegi suurendada, kuid korraga vaid küüslauku süües aitab see gaaside vastu. Näiteks võid teha küüslaugusuppi, mis teeb selles leiduvate kasulike ainete omastamise kiiremaks. Selleks purusta kaks või kolm küüslauguküünt. Prae need pannil oliiviõliga kergelt läbi, vala peale aedviljapuljongit ja lase supil 10 minutit madala kuumuse juures podiseda. 

Melon. Foto:

FOTO: Vida Press

Melon

Kuigi melon on väga magus, on see 90 protsendi ulatuses siiski puhas vesi. Tänu sellele aitab selle söömine vältida vedelikupuudust ja vähendada tursumist. Melon on naturaalne diureetikum, mis tähendab, et selle söömine aitab kehast üleliigset vett ja soola välja viia. 

Tagasi üles