Bussijuht Kairi: lehvitan elukaaslasele maanteel läbi bussiakna (1)

Ingrid Dreyersdorff
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kairi Jürgenson
Kairi Jürgenson Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Särasilmne Kairi sõidab 15-meetrise bussiga kartmatult ühe päevaga tervele Eestile tiiru peale. Naine ise ütleb, et väikesed bussid voolavad tal juba soontes, sest Kairi isa on samuti kogenud bussijuht. Kuidas saab Kairi hakkama ainukese naisena meeskolleegide seas ja mida arvab ta Eesti liikluskultuurist?

Õmblejannast bussijuhiks

Kohtume särasilmse Kairiga (33) pärastlõunal Tallinna bussijaamas, kuhu ta oli hommikul Tartust startinud. Kairi on pärit Jõgeva maakonnast ja töötab bussijuhina alates 2008. aastast. Tema elukaaslane on samuti bussijuht ja just tema soovitaski naisele sama ametit proovida. Tegelikult on naine õppinud õmblemist, aga see ei tundunud nii huvitav ja üsna pea sai ta aru, et õmblejannat temast ei saa.

Kairi tunnistab, et loomulikult oli tal alguses hirm ja läks aega, enne kui ta Tartu maakonnaliinidel kõik külateed selgeks sai. Sealt saigi naise karjäär bussijuhina alguse. Lux Ekspressis alustas naine eelmise aasta sügisel ja nüüd sõidab ta kartmatult 15-meetrise bussiga riigisiseseid kaugliine, tehes tihti päeva jooksul tervele Eestile tiiru peale.

Kairi rääkis, et esialgu oli ta selle ameti vastu, aga peagi selgus, et see on päris äge töö. Talle meeldib, et ta töö on liikuv, ühe koha peal on ju igav. Lisaks leiab Kairi, et kliendid on ääretult toredad ja isegi, kui hommikuti on raske ärgata, siis tööle jõudes muutub tuju heaks.

Kuna naise elukaaslane on ka bussijuht, siis tihti kohtuvad nad maanteel ja lehvitavad üksteisele läbi bussi esiklaaside. Õnneks arvestatakse töö juures sellega, et naisel ja mehel oleks aega koos kodus olla.

Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Suurlinn ja närviline liiklus

Küsimusele, mis naist eesti liikluskultuuri juures häirib, nendib ta, et suureks probleemiks on ebaühtlane sõidukiirus ja see, et autojuhid ei oska vasakpööret teha. Kogenud naisbussijuht selgitab, et vasakpööret sooritades, peavad auto rattad olema päris telgjoone ääres, siis mahuvad teised ka mööda sõitma. «Autojuhid keeravad suure kaarega, nagu oleksid ise suure bussi juhid,» räägib Kairi.

Muideks, Tallinnas polnud Kairi kunagi varem sõitnud. Linn tundus suur ja liiklus närviline. Nüüd ei ole enam probleeme, sest enda sõnul voolavad tal soontes väikesed bussid. Nimelt on Kairi isa sama ameti peal ja naine arvab, et hinges on ta tegelikult uhke.

Kliendid ja töökaaslased Kairist

Päev enne intervjuud oli üks klient Kairit nähes kiljatanud: «Naine, nii äge!». Näha oli, et naisterahval oli siiralt hea meel. Loomulikult võiks olla rohkem naissoost bussijuhte, aga oma sõbrannadega rääkides on Kairile jäänud mulje, et üks kardab liiklust ja teine suuri busse. Sellest hoolitama julgustab ta naisi seda ametit proovima, sest kaotada ei ole midagi.

Lux Ekspressist on naisele saanud teine perekond. Kõik on väga abivalmid. Olles ainuke naisbussijuht meesteseltskonnas, räägib Kairi, et tal on parimad kolleegid, kes talvel pakuvad näiteks abi kojameeste puhastamisel või õpetavad, kuidas libedaga kindlamini liigelda.

KOLLEEGID KAIRIST

Kolleeg Indrek (bussijuht): «On vähe naisi, kes sellise ametiga hakkama saaksid. Kairil on kõik ilma apsakateta algusest peale ideaalselt õnnestunud ning oma töös teeb ta paljudele meestele silmad ette – neil on mida õppida! Kairi on alati see, kes rooli taga särab ja paneb ka meie klientide silmad särama.»

Ülemus Andrei (operatiivbaasi juht): «Kahtlemata ei ole bussijuhtimine ainult meeste töö ning Kairi on selle ideaalne tõestus. Ta on väga abivalmis ja kogu aeg äärmiselt rõõmsa tujuga ning suudab klientidele pakkuda parimat teenindust. Ta ei karda tehnikat ning saab bussiroolis suurepäraselt hakkama.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles