Viis teaduslikult tõestatud põhjust, miks nüüd kohe kallistada

FOTO: PantherMedia / Scanpix

Kallistamine on üks mõnusamaid läheduse, armastuse ja poolehoiu näitamise viise. Aga kaisutamine on ka omaette teraapia.

Kallistamises peitub palju, mille peale me esmapilgul ehk ei tule või mida me ei tea, kirjutab Higher Perspective. Kallistades toimuvad meie kehas suured füsioloogilised muutused, mistõttu tasub võtta eraldi eesmärgiks kallistada nii palju kui võimalik.

  1. Kallistamine tasakaalustab närvisüsteemi. Kedagi kallistades teed sa tema närvisüsteemi tasakaalustamiseks palju ära. Meie nahas leiduvad survesensorid on ühenduses uitnärviga, mis tähendab lihtsalt öeldes, et kui meid kallistatakse, siis meie närvisüsteem lõõgastub.
  2. Kallistamine vähendab stressitaset. Kellegi kallistamine madaldab stressitaset peaaegu silmapilkselt. Liiga sageli alahindame me kaisutuse võlujõudu, kuid kallistamise ajal väheneb meie kehas tugevalt stressihormooni kortisool tase.
  3. Kallistamine parandab tuju. Kedagi kallistades hakkab meie aju tootma mõnuhormooni serotoniin, mis ühtlasi parandab meie tuju. Depressioonis või üksildustunde käes vaevlevatel inimestel on kehas just serotoniinitase liiga madal, mida tasub silmas pidada – kaisutamise abil saame serotoniini- ja endorfiinitaset organismis tõsta.
  4. Kallistamine lõõgastab keha. Kallistades meie lihased lõõgastuvad üle kogu kere. Miks me ometi rohkm ei emba?
  5. Kallistades paraneb südametervis. Kaisutamisel on hämmastav võime meie südame löögisagedust vähendada. Põhja-Carolinas viidi läbi uuring, tänu millele selgus, et inimestel, kes hoidusid igasugusest füüsilisest kontaktist, tõusis südame löögisagedus kümne löögi võrra minutis võrreldes selle grupiga, keda partnerid regulaarselt embasid. Kokkuvõtlikult: kallistamine on hea sinu südametervisele!
Tagasi üles