Seitse märki, et sa sööd liiga palju suhkrut

FOTO: Vida Press

Liiga palju suhkrut võib põhjustada kaalutõusu ja uimasust. Kuidas saada aru, kui sa tarbid liiga palju suhkrut? Keha annab inimesele märku, kui peaks natukene vähem suhkrut sööma.

Suhkur ja magusad toidud on maitsvad, seda ei saa keegi eitada, vahendab Hello Healthy. Liiga palju suhkrut on tervisele väga kahjulik. Kui palju on liiga palju? Keha annab inimesele märku, kui peaks natukene suhkruga piiri pidama.

  1. Sa tahad pidevalt midagi magusat

Mida rohkem suhkrut sa tarbid, seda rohkem sa seda tahad. See on nagu narkootikum, mis tõstab sind hetkeks üles ja kui mõju kaob, siis vajud sa sügavale auku, millest ainus väljapääs on uus annus.

  1. Sa oled uimane ja loid

Pärast seda, kui suhkur tõstab hetkeks su veresuhkru taset ja tekitab sellise üleva tunde, siis pärast seda peab tulema tuju langus, mis on vältimatu. See tähendab, et üks hetk on energiat ülipalju ja järgmine hetk tunned ennast loiult, väsinuna ja uimaselt.

  1. Su näonahk on muutunud halvaks

Suurel hulgal suhkru söömine võib põhjustada aknet. Kui su näonahk järsult halveneb, siis vaata üle, mida sa sööd.

  1. Sa oled tujukam kui tavaliselt

Olles vahel väga energiline ja teisel hetkel uimane, võib sellega kaasneda ka emotsioonide kõikumine ja tujukus.

  1. Sa oled kaalus juurde võtnud

Liigne suhkur on liigsed kalorid ja kuna suhkrus ei ole valku ega kiudaineid, siis see ei tekita täiskõhutunnet.

  1. Sul on tekkinud hambaaugud

Magusad, suhkruga rikastatud toidud tekitavad suus sellise happelise keskkonna, kus bakteritel on väga hea paljuneda ja see võib viia hambaaukude tekkimiseni.

  1. Miski ei maitse nii magusalt kui enne

Kui sa sööd liiga palju suhkrut, siis see põhimõtteliselt kahjustab su maitsemeeli. See tähendab, et sa vajad järjest rohkem suhkrut selleks, et sa tunneksid jälle head maitset ja saaksid toidust vajalikku naudingut. Samas seda protsessi saab ka ümber pöörata ehk sa saad oma maitsemeeli taaselustada, süües vähem suhkrut, mis alguses on kindlasti raske, aga hiljem ei vaja sa enam nii palju suhkrut, et toit tunduks maitsev. 

Tagasi üles