Seitse «halba» asja, mis on tegelikult head

FOTO: Vida Press

Pidevalt kuuleme, et seda või teist asja ei tohi süüa või teha, sest see on tervisele kahjulik. Leidsime üles mõned patud, mis tegelikult teevad natukene head. Mõõdukus on siinkohal muidugi oluliseks võtmesõnaks!

Viimasel ajal kuuleme kogu aeg asjadest, mis on tervisele kahjulikud. Selleks, et tuua natukenegi positiivseid uudiseid uuris The Zoe Report, kas on mõni n-ö tervist kahjustav asi, mis võib tegelikult ka hästi mõjuda.

  • Vein

Punases veinis on kasulikult antioksüdandid, mis vähendavad südamehaiguste ja vähi tekke riski. Mõned uurijad leiavad, et eelkõige on kasulikud ained Prantsusmaa ja Itaalia veinides. Nii punasel kui valgel veinil on antibakteriaalseid omadusi ning Cabernet Sauvignon on esile tõstetud sellepärast, et väidetavalt vähendab see Alzheimeri tekke riski.

  • Suur tagumik

Oxfordi ülikoolis leiti, et suure tagumikuga naised on targemad, madala kolesteroolitasemega ja mitte nii vastuvõtlikud kroonilistele haigustele.

  • Stress

Dr. Kelly McGoniga, stressiga seotud raamatute autor, selgitab, et on olemas n-ö hea stress ja halb stress. Vahe on selles, kuidas me stressirohket situatsiooni enda jaoks tõlgendame. Kui me leiame selles enda jaoks väljakutse, siis me tõenäolisemalt saame stressiga paremini hakkama ja tunneme ennast sealjuures hästi.

  • Õlu

Itaalias tehtud uuringus selgus, et mõõdukas kogus (naistel umbes 0,7 liitrit) õlut päevas vähendab südameprobleemide teket 25 protsendi võrra, neerukivide tekke võimalust 40 protsendi võrra ja taastab normaalse vee taseme kehas pärast füüsilist aktiivsust.

See ei tähenda muidugi, et mida rohkem tarbite, seda parem, vaid nagu iga alkohoolse joogi puhul, liigtarbimine annab kasulikkusele täpselt vastupidise efekti.

  • Lõputu pildistamine

Ameerika Psühholoogide Assotsiatsioon leidis, et inimesed, kes pildistavad seda, mida nad teevad, naudivad seda kogemust rohkem. Samas on ebaselge, kuidas see mõjub siis, kui pildid lisatakse sotsiaalmeediasse ja jagatakse kõigi teistega.

  • Televiisor

Uuringus selgus, et mida rohkem naised televiisorit vaatavad, seda madalam on nende stressitase. Televiisor aitab meil väidetavalt taastada enesekontrolli, tekitab ühtekuuluvustunnet ja tõstab tuju.

  • Päevitamine

Loomulikult ei ole kasulik ennast päev läbi rannas lõõmava päikese käes praadida, aga kuskil 10-15 minutit iga päev on oluline selleks, et keha saaks kätte oma D-vitamiini vajaduse. Päike mõjub väidetavalt ka tujutõstjana, aga mõõdukus on siinkohal oluline võtmesõna.

Tagasi üles