Nike

Neli lihtsat moodust, kuidas kaitsta end stressi eest

FOTO: SCANPIX

Stress võib tabada meid kõiki, kuid paari hea nipiga saab end stressi eest kaitsta. 

YourTango tõi välja neli lihtsat moodust, kuidas igaüks meist saab stressi vältida.

1. Hinda muutusi

Muutused võivad olla oodatud – abiellumine, uus töökoht, uude linna kolimine – või ootamatud. Ootamatud muutused võivad meid jalust niita, sest nendega pole alati lihtne toime tulla. Ootamatuks muutuseks võib olla lähedase surm, raske diagnoos, töökoha kaotus vms. Ootamatute muutustega tuleb lihtsalt leppida, sest me ei saa neid muuta. Sa pead välja näitama julgust muutusi aktsepteerida ja neist õppida. Pärast seda, kui oleme saanud olukorda analüüsida ja teatud emotsioone läbi elada, peame oma elu ümber seadma vastavalt uutele muutustele. Jäta meelde, et iga kogemus on lõpuks hea kogemus, sest ta õpetab sulle midagi.

2. Vabane energiaröövlitest

Vabane kõigist poolikutest ja tüütutest probleemidest ning ülesannetest, mis röövivad sinult liiga palju energiat. Lõpeta suhtlemine inimestega, kellega läbikäimine on sinu jaoks lihtsalt kurnav. Kui oled energiaröövlitest vabanenud, siis saad oma ellu tuua uut energiat, et rinda pista uute väljakutsetega. Mõtle sellele, mis annab sulle energiat juurde. Puhkus kallimaga? Muuseumites käimine? Looduses jalutamine? Too oma ellu rohkem tegevusi, mis annaksid sulle energiat juurde.

3. Lase elul end valgustada

Elu pakub meile igal sammul sõnumeid. Kui me ei oska neid sõnumeid kuulata, saavad neist õppetunnid. Kui me ei võta neist õppust, saavad neist probleemid. Kui me ei tegele nende probleemidega, siis ootab meid ees kriis. Kui kriis jääb lahendamata, valitseb meie elus kaos. Kõige osavamalt liiguvad läbi elu need, kes oskavad neid sõnumeid märgata, mitte ei oota, et neist saaksid probleemid, kriisid ja kaos. Sageli on öeldud, et pole vahet, kui hästi me midagi ette planeerime, elus võib ikka ette tulla raskusi. Tähtis on aga see, kuidas me neile raskustele reageerime. Selleks, et end stressi eest kaitsta, võta igat juhtumit kui õppetundi.

4. Pane oma prioriteedid paika

Selleks, et end stressi eest kaitsta, pane kirja asjad, mis röövivad sinult energiat, olgu need suured või väikesed. Kindlasti pane kirja ka need asjad, mida sa kõige rohkem kardad. Nimekirjade koostamine puhastab mõtteid ja aitab asju uue pilguga näha. Vaata oma nimekirja ja reasta seal olevad ülesanded järgnevate punktide alusel:

  • tee kohe - sellesse kategooriasse kuuluvad tegevused, mida saad nüüd ja kohe ära teha;
  • suuna kellelegi teisele - kui sul on mõni ülesanne, mida saaks ka keegi teine teha, suuna see ülesanne edasi;
  • unusta ära - kui nimekirjas on tegevusi, mida lihtsalt pole võimalik ära teha, siis unusta see lihtsalt ära. See on sinu kontrolli alt väljas ja ära raiska sellele enam oma energiat, keskendu parem teistele asjadele;
  • lükka edasi - kui võimalik, lükka mõni ülesanne edasi, kuid siiski võid selle sooritamiseks mingi tähtaja välja mõelda.