Toidud, mis mõjuvad rahustavalt ja vähendavad ärevust

FOTO: Francesco Tonelli/NYT

Teadlased on juba ammu veendunud, et õige toitumise abil on võimalik ärevust vähendada. Lisaks sellele, et tuleks juua palju vett, vältida kofeiini ja alkoholi, on mõned toidud, mida võiks oma menüüsse lisada, kui sul on probleeme ärevusega.

Dr Uma Naidoo on läbi viinud mitmeid uurimusi, et seda teemat lähemalt analüüsida. Näiteks on ta leidnud, et toidukordi ei tasuks vahele jätta, sest siis võib veresuhkru tase järsult langeda ja see võib ärevust vaid suurendada. Selleks, et sa oleksid rahulik ja ärevus ei piinaks sind, lisa oma menüüsse järgnevaid toite, kirjutab Elle.com.

Söö rohkem lehtköögivilju, kaunvilju, pähkleid, seemneid ja täisteratooteid, et keha saaks rohkem magneesiumit. Uurimused on tõestanud, et kui menüüs on vähe magneesiumit, siis see võib ärevust suurendada.

Spinat (Scanpix)

FOTO: SCANPIX

Lisa menüüsse austreid, India pähkleid, maksa, veiseliha ja munakollast, et saaksid rohkem tsinki. 

Muna (Scanpix)

FOTO: SCANPIX

Pea meeles, et kala on sinu sõber. 2011. aastal tehtud uurimus näitas, et kalas sisalduvad oomega-3-rasvhapped aitavad ärevust vähendada.

Lõhe (Scanpix)

FOTO: SCANPIX

Hapukapsast ei pea sööma vaid jõulude ajal. Hiljuti tehtud uurimus paljastas, et hapukurgid, hapukapsas ja keefir võivad vähendada sotsiaalset ärevust. 

Hapukapsas (Scanpix)

FOTO: SCANPIX

Kindlasti proovi ka avokaadot. Avokaadot nimetatakse supertoiduks, sest see on mitmel moel kasulik. Avokaados on ohtralt B-vitamiini, mis aitab kehas vallandada serotoniini ja dopamiini. Need hormoonid aitavad rahuneda ja muudavad meeleolu paremaks. 

Avokaadosalat (Scanpix)

FOTO: SCANPIX

Dr Naidoo rõhutas, et kui inimesel on ärevushäire, siis ei asenda õige toitumine psühhoteraapiat, ent õiged toidud aitavad meeleolu kindlasti paremaks muuta. Ta lisas, et teadlased uurivad üha rohkem seda, kuidas on omavahel seotud toitumine, meeleolu ja ärevus. 

Tagasi üles