Nike

Pingviinidest inspireeritud Pengu.IN KIDS

FOTO: osta.ee

Pengu.IN KIDS on lastele suunatud verivärske bränd, mis pakub oma tootevalikus sulejopesid, -veste ja -mantleid. 

Kuigi esimene Pengu.IN KIDS-i kollektsioon tuli välja sügistalvel 2015, küpses idee ja unistus uuest kaubamärgist loojate südames juba palju varem. Brändi eestvedajaks on Maile Mölder, kes on lisaks moebrändile Ivo Nikkolo turundanud veel ka Swedbanki krediitkaarte ja juhtinud turundust American Express krediitkaartide lansseerimisel Eesti turule, kirjutab osta.ee moeblogi

Maile on sihikindel, tugevate tulevikuvisioonide ja -plaanidega, pakatades positiivsusest ja energiast, mis mõjub kohati mitte-eestlaslikult. Ta naeratus on võluv ja siiras ning täidab kogu ruumi soojusega. Selle sooja naeratuse taga on Maile realist, kahe jalaga kindlalt maa peal. Juba  varajases nooruses teadis ta, et ühel päeval saab temast ettevõtja. Tänaseks on üks tema suurimaid unistusi täitunud. 

Kuidas lasteriieteni jõudsid? Mis või kes oli ajendiks?

Mood ja rõivad on olnud mulle südamelähedased juba päris noorest peale. Juba põhikoolis sidusin koolitöid rõivatemaatikaga ja ka ülikooli lõputöö kirjutasin rõivabrändide turundusest. Seega kui tagasi vaadata, tundub väga loogiline, et elu on viinud mind nii Ivo Nikkolo kaubamärgi juurde kui ka nüüd päris oma brändini.

Miks just lasterõivad?

Pengu.IN ei ole kiire moebränd, vaid keskendub kauakestvatele ja klassikalistele värvidele, materjalidele ja lõigetele. Meie soov oli luua tüdrukutele sulemantlid, mis on maitsekates toonides ja lihtsad, kuid vahvate ja mänguliste detailidega. Näiteks meeldivad meile kirjud või värvilised voodrid, vööd ja lipsukesed. Poiste jopede osas järgime samu põhimõtteid. Ja ehk on siin oma osa ka minu kahel tütrel, kelle vajadusi arvestades tekivad ideed ka Pengu.IN-i toodangusse.

Pengu.IN KIDS logo kaunistab pingviin ja brändingu nimetuseski on pingviin sees. Milline lugu siin taga on?

Pengu.IN on pingviin just seetõttu, et meie mantlid on natuke pingviini moodi ülipehmed ja mõnusad. Soovime, et meie pengu tähendaks laste jaoks alati soojust ja pehmust ning mõnusat tunnet sooja sulemantli sees. Meie jaoks pingviin just täpselt selline tegelane ongi.

FOTO: osta.ee

Sulejopesid kantakse edukalt mujal Euroopas ka suvel ning need kannavad nimetust lightweight jackets. Mis vahe on kergel sulejopel ja talve omal? Kui altid on eestlased lightweight sulejopesid omaks võtma?

Lightweight sulejope on tõesti uuem trend sulejopede valdkonnas. Kui vanasti tähendas sulejope paksu Michelini mehe» tüüpi kohevust, siis nüüd on saadaval ka väga õhukesed ja kaalult kerged kevadsuvised suletooted.

Meie kevadjoped, -vestid ja –mantlid just sellised ongi. Tänu sellele, et nende sees on 90 protsenti udusuled, saavutatakse toodetel eriline pehmus ja ka kergus. Suvine laste jope kaalub umbes 200-300 grammi. Iga tootega on kaasas ka spetsiaalne jope- või vestikangast kotike, mille sisse on väga mugav oma jope rulli keerata. Nii tunneb laps kaugelt oma rõiva ära.

Minu meelest on selline ülikerge sulejope ideaalne põhjamaises suves. Õhukese sulejope või vestiga ei hakka palav ja kui on jahedam ilm, ja seljas võiks olla midagi veidi enamat kui ainult kampsun, siis üks kerge vest või jope sobib selleks suurepäraselt.

Pengu.IN KIDS on lihtne ja minimalistlik, millest on see ajendatud?

Siin on mitu põhjust. Üks on kindlasti see, et meile endale meeldib lihtne ja skandinaaviapärane stiil, mille juurde saab igaüks sobitada veel palju erinevates värvides riideid. Aga mitte vähemtähtis on, et meile tundus, et turule mahuks veel just sellises võtmes laste ülerõivad – pikemad mantlid, millega nii lasteaia viimaste rühmade tüdruk kui ka koolitüdruk saaks kanda ka talvel seelikut või kleiti ja noormees, kes sooviks kanda veidi pikemat soliidset ning sooja sulejopet. Kevade ja sügise ülikergete sulejopede, –mantlite ja –vestide puhul kasutame rohkem säravaid värve, talvemantlid ja –joped jäävad neutraalsematesse toonidesse.

FOTO: osta.ee

Kust inspiratsiooni saad?

Elu ongi inspireeriv. Kõik inimesed – nii suured kui väikesed ja nende elustiilid on väga inspireerivad. Igapäevaste vajaduste jälgimine on huvitav ja pakub palju erinevaid mõtteid, mida kasutada ka toodetes. Disainis jälgime loomulikult ka üldisi moetrende ja värvisuundi. Elu, ja kõik, mis meid ümbritseb, võiks olla ilus.

Kui palju on tooted algsest kontseptsioonist muutunud ja täiustunud? Kuidas oled selleni jõudnud?

Panustasime väga palju ressurssi toote väljatöötamise esialgsetes etappides. Toode, millega välja tuleme, peab olema peaaegu suurepärane ja kliendid ei tohi selles pettuda. Turule saab tulla ju ainult ühe korra. Kliendid on meie kõige paremad õpetajad. Nende kuulamine, kogemused, ideed paneme kõik kirja ja analüüsime ise edasi, kas midagi oleks hea neist noppida ja ellu viia. Kontseptsiooni osas jätkame esialgset tunnetust, läheme ehk veelgi enam detailidesse nii uute toodete lisamisel kui olemasolevate täiustamisel. Et oleks üllatuslikkust.

Millised muutused on veel toodete osas lähiajal plaanis?

Kõige suurem muutus on ilmselt see, et järgmisel talvel lisandub sortimenti ka poiste jope. Veidi muudame tüdrukute mantli detaile ja lisame ilusa karvakrae. Samuti lisame kollektsiooni põnevaid aksessuaare.

Milline näeb välja Sinu tavaline tööpäev?

Hetkel ma ei saagi liigitada oma päevi töö- ja puhkepäevadeks. Kombineerin iga päev töö ja pere ning minu elus olulisel kohal oleva spordialaga (curling) seotud tegevusi nii, et kõik saaksid vajaliku tähelepanu. Jah, töötan vaba graafiku alusel, mis tähendab sageli seda, et võin minna lastega keskpäeval parki, kuid ka seda, et väga varasel hommikul või hilisõhtul teen tööd või olen nädalavahetusel tooteid tutvustamas. Kindel on aga ka see, et kogu aeg käin ringi lahtiste silmadega ja püüan leida uusi ideid Pengu.IN-ile. Mul on suur rõõm nii elada.

Mis on need märksõnad, mis Pengu.IN KIDS brändi kõige rohkem iseloomustavad?

Ilus, pehme ja soe. Mäng detailidega. Eesti disain. Skandinaaviapärane minimalism. #funtowear

Kirjelda palun tarbija/kliendi senist tagasisidet?

Suurt rõõmu on valmistanud kliendid, kes on tulnud ütlema, et lõpuks ometi on nüüd ka lastele ühevärvilisi maitsekates toonides mantleid-jopesid võimalik osta. See on olnud just see, mida oleme tahtnud pakkuda ja kui seda on kliendid märganud, siis see on suurepärane. See, et meie jopede sees on suled, on rõõmu valmistanud.

Armas oli ka üks väike poiss, kes Disainiturul Kultuurikatlas oli valmis meie kevadise sulevesti eest kogu oma taskuraha andma, et seda vesti saada. Talle nii meeldis, et vest oli nii kerge ja pehme. Loomulikult tasus vesti eest siiski ema, kuid meie jaoks oli väikese poisi siiras soov komplimendiks.

Mis on suurimad murekohad iseenda «peremeheks» olemise ja ettevõtluse juures?

Algusfaasis äri puhul on kindlasti rahaga seotud teemad need kõige keerulisemad nii ettevõtte sees kui ka siis omanikul. Käibed, rahavood ja teised taolised huvitavad teemad. Isiklikult kindlasti ajaga seotud ja enda jagamine töö ja laste vahel. Ettevõtja kui elustiil on olnud aga minu unistus ja eesmärk juba väga noorest east saati. Ja üldse tundub mulle, et kui see, mida ja kuidas ma teen teeb mind õnnelikuks, siis kõik raskused on enam-vähem ületatavad.

Mis Sind õnnelikuks teeb?

Ma olen kõige õnnelikum siis, kui saan teha, mis mulle meeldib ja oma tegevusi planeerida pere vajadusi arvestades. Olla moe keskel ja luua kauneid ning vajalikke sulemantleid lastele, on ühe unistuse täitumine. Ja loomulikult Eesti suvi ja loodus – nii kogun ma oma maakodus vajaliku energia talviseks ajaks.

Mida arvad Eesti disainist? Kuhu ta on teel?

Eestis on nii palju andekaid ja loomingulisi inimesi. Minu meelest tekib igal aastal juurde nii palju põnevaid arendusi nii disaini kui ettevõtluse vormis. Tore on, et kasutatakse ära nii puitu kui kangaid, tehakse plastpudelitest vilti jmt. Veel on minu meelest ka kõik Eesti start-upid justkui disainerid – ärivaldkondade disainerid. Suund on kindlasti üles ja edasi. Hea energia on Eesti disainis!