Abiks kaalulangetajale: tõestatud meetodid, kuidas kiirendada ainevahetust

FOTO: Vida Press

Iga kord kui me sööme ja joome, võime tänada oma ainevahetust selle eest, et kaloritest saab energia. Inimese baasainevahetust mõjutavad nii keha suurus, sugu kui vanus, kuid seda on võimalik ka ise pisut kiirendada. 

Mida kiirem on ainevahetus, seda rohkem kaloreid kulub. Greatist loetleb võimalusi, mida saab ainevahetuse kiirendamiseks ise ära teha. 

Maga! Mitmed teadusuuringud on näidanud seost ainevahetuse ja magamise vahel. Kui sa ei maga korralikult, mõjub see ainevahetusele väga halvasti. 

Joo rohelist teed. Peale selle, et rohelises tees on korralikult antioksüdante, on leitud, et see aitab ka ainevahetust kiirendada. Pealegi ei ole selles kaloreid, mistõttu on selle joomine kaalulangetajale täiesti patuvaba. 

Tõsta on treeningute intensiivsust. Aeglane ja rahulik treening ei ole kaalulangetamiseks nii tõhus kui kõrge intensiivsusega intervalltreening (HIIT), mis annab ainevahetusele kiirstardi ja millel on suurem järelpõletusefekt. 

Ära jäta hommikusööki vahele. Hommikune eine paneb ainevahetuse kiiremini tööle. See on mitmekülgselt tõestatud fakt, mille vastu vaidlevad enamasti need, kellele endale lihtsalt ei meeldi hommikul süüa. Kui ka sul ei lähe pärast ärkamist veel toit hästi alla, siis hauka kas või midagi väikest ja kerget, näiteks veidi Kreeka jogurtit. 

Tõsta raskusi. Jõusaal ei ole vaid jõujunnudele ja musklimägedele. Jõutreening aitab suurepärastelt ka baasainevahetust kiirendada, mistõttu ei tohiks ükski kaalulangetaja sellest mööda vaadata.

Joo vett. Piisavas koguses vee joomine on väga lihtne ja vaevatu abinõu, kuidas kiirendada ainevahetust ja kulutada rohkem kaloreid. Joo vähemalt 8 klaasi vedelikke päevas. 

Eelista vürtsikaid toitusid. Pane tähele, et vürtside all ei ole mõeldud soola, vaid maitsetaimi, mis sisaldavad kapsaitsiini. Tee end tuttavaks Cayenne’i pipraga, sest see aitab kiirendada sinu ainevahetust. 

Ära unusta ka kardiotreeningut. Ilus kevad on käes, mine rattaga sõitma, jooksma või kas või metsavahele jalutama. 

Söö mõistlikult. On tõestatud, et ainevahetusele kiirusele aitavad kaasa ka teatud toidud, nagu näiteks tuunikala ja greip. Samuti tulevad kasuks valgurikkad toidud, nii et asenda oma tervise huvides hommikused pannkoogid munaga. 

Rüüpa rahus kohvi. Kohv on tunnustatud abimees kiirel eksamite- või tööajal. Kuna kofeiin imbub vereringesse väga kiiresti ja tõstab südamelöögisagedust, annab see ainevahetusele spurdi, mille mõju kestab umbes kolm tundi pärast joomist. 

Naera südamest! Üllatuslikult on leitud, et isegi kümme minutit naermist päevas kulutab energiat. Kõigist eelmainitust on naermine kõige lihtsam ja lõbusam asi, mida enda keha jaoks ära teha.

Tagasi üles