«Rõve» supertoit, mida me kõik tegelikult sööme

FOTO: Phovoir / Scanpix

Me sööme seda iga päev ja meil pole sellest aimugi. Rõõmsalt tarbime me hunnikute kaupa ... putukaid. 

«Kõik inimesed on mingil hetkel putukaid söönud ning kui sa oled taimetoitlane, oled sa tõenäoliselt söönud rohkem putukaid kui teised inimesed,» ütleb news.com.au-le toiduteadlane Skye Blackburn. «Oma igapäevase menüüga tarbime me aastas umbes veerand kilo putukaid.»

Jahus leidub 100 grammi kohta 250 putukatükki, apelsinimahlas on 100 ml kohta viis kärbest või ussikest, ütleb Blackburn. Külmutatud brokolit süües saame me 100 grammi kohta lisakingituseks umbes 50 lehetäid. Me lihtsalt ei märka seda, kuna kõik on jahvatatud.

Ning isegi, kui sa eemaldad oma menüüst mahlad ja köögiviljad, ei ole võimalik putukatest pääseda – kui me magame, ronivad nad meile suhu ja me neelame nad lihtsalt alla.

Mis oleks lahenduseks? Toiduregulatsioonide karmistamine? Töödeldud toitude vältimine? Blackburni sõnul tasuks pigem lihtsalt omaks võtta, et me kõik oleme tegelikult putuktoidulised. «Putukad ei ole tegelikult rõvedad, nagu meile on lapsest saadik pähe topitud,» ütleb Blackburn. «Kui sa juba oled fuhh-faktorist üle saanud ja esimese putuka suhu pistnud, murrad sa endas barjääri, mis on seni öelnud, et putukad on rõvedad.»

Blackburn usub, et parim algus teadliku putuktoitumisega algust teha on ritsikad, mida ta nimetab supertoiduks. Kanas on ainult 23 protsenti valku, aga ritsikates leidub seda kuni 65 protsenti. Lisaks on neis tsinki, magneesiumi, kaaliumi ja 20 grammis ritsikates on pool päevasest kaltsiumi- ja rauasisaldusest. Ka sipelgad on kasulikud. Neis ei leidu küll nii palju proteiine, kuid see-eest on nad väga aminohapeterikkad. «Inimene saab nii väga palju häid asju väga väikses pakendis,» ütleb Blackburn.

Tagasi üles