Toidud, mis võivad ärevust suurendada

Иллюстративное фото.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Kui ärevushäire on sinu jaoks tuttav asi, siis ilmselt teeksid omalt poolt kõike, et miski ärevust ei tekitaks. Seetõttu on hea teada, millised toiduained võivad ärevust suurendada. 

Lifehack tõi välja toiduained, mida tasuks ärevushäirega inimestel vältida.

1. Kohv annab sulle lühiajaliselt energiat, kuid samas surub kohv ajus alla serotoniini, mis on põhiline hormoon, mis aitab sul lõõgastuda ja rahulik olla. Kohv viib kehast ka vedelikku välja, mis tähendab, et pead tihemini tualetis käima.

Scanpix

FOTO: SCANPIX

2. Suhkrut on üsna keeruline vältida, sest seda leidub paljudes toitudes, ent ürita seda siiski teha. Veresuhkru kiire tõus võimendab ka kortisooli ehk stressihormooni tegevust ja see võib ärevuse väga kiirelt esile kutsuda. 

Scanpix

FOTO: Arvo Meeksi/Valgamaalane

3. Alkohol võib ju ajutiselt tuju tõsta ja enesekindlust suurendada, kuid pikas perspektiivis blokeerib alkohol ajus serotoniini, mis reguleerib meeleolu ja aitab sul ärevaid mõtteid vältida. Toitumisekspert Desiree Nielsen ütles, et ärevuse korral ei tasuks pöörduda alkoholi poole, lootes, et see rahustab sind, sest tegelikult alkohol võimendab ärevuse sümptomeid.

Scanpix

FOTO: SCANPIX

4. Praetud ja töödeldud toidud ning piimatooted ja maiustused võivad depressiooni ning ärevust suurendada. See selgus ühest uurimusest, mis näitas, et inimesed, kes armastasid eelpool nimetatud toite, olid 58 protsenti suurema tõenäosusega depressiivsed. Söö rohkem kala, pähkleid, puu- ja juurvilju.

Scanpix

FOTO: SCANPIX

5. Rafineeritud teraviljad sisaldavad palju säilitusaineid, suhkrut ja ebatervislikke rasvu. Valgest jahust tehtud pagaritooted sisaldavad palju suhkrut ja tärklist, mis võivad veresuhkru taset kiirelt tõsta ja langetada. 

Scanpix

FOTO: SCANPIX

6. Soola leidub samuti paljudes toitudes, ent liiga soolased toidud tõstavad vererõhku ja seetõttu peab süda rohkem tööd tegema. Ärevuse korral tahaks ju pinget kehas vähendada, ent sool võib seda hoopis suurendada.

Scanpix

FOTO: SCANPIX

7. Ühtegi söögikorda ei tohiks vahele jätta. Söögikorra vahelejätmine mõjutab suuresti veresuhkru taset ja see kutsub esile ärevust ning ärrituvust. Veel tasuks jälgida, et sa ei sööks hommikul liiga palju süsivesikuid ja liiga vähe valke. Hommikusöögis võiks olla umbes 25 grammi valke, et veresuhkru taset normis hoida. 

Ärevuse vältimiseks tasuks süüa spinatit, kaerahelbeid, lõhet, tumedat šokolaadi, sparglit, avokaadot, apelsini, mandleid ja täisteratooteid. Eelista toite, mis teevad sind õnnelikumaks ja rahulikumaks. 

Tagasi üles