Öösiti treenimise üllatavad kasud

FOTO: Vida Press

Samal ajal kui teised poevad õhtul teleka ees kallima kaissu või lähevad välja lõbutsema, on neid, kes suunduvad hoopiski trenni tegema. On see julm enesepiitsutamine või hoopis magus nauding?

Pigem on see viimane. Need, kes on nautinud treenimist õhtuses vaikuses, teavad, millised hüved sellega kaasnevad. Sellegipoolest tasub teada, et hiline trenn ei sobi igaühele. On hoiatatud, et kui trenn jääb liiga hilja peale, võib see põhjustada unetust ning alati on neid, kel ei jääks sel puhul trenni tegemine harjumuseks. Märksa mugavam on ju hämariku saabudes niisama lebotada, kui end viimseni proovile panna. Seetõttu naudivad suurema tõenäosusega öist trenni sihikindlad inimesed, kellele see meeldib ja kes ei vaja motivatsiooniks väliseid tegureid. 

Hommikuinimestel on seda tõenäoliselt raske mõista, kuid ööinimesed teavad väga hästi, mis tunne on energiat täis kehaga lakke vahtida, kui uni ei taha kuidagi tulla. Miks siis mitte trenni teha, kui kehale tundub see sobivat? Greatist loetleb mõned põhjused, miks kaaluda hilisõhtul trenni tegemist. 

  1. Spordisaalid on peaaegu tühjad. Regulaarsete treenijate seas on rohkem hommikuinimesi, mis tähendab, et varahommikuti võivad olla spordiklubid üsna ülerahvastatud. Tänu sellele on jõusaalis rohkem vabu vahendeid, avaralt ruumi ja palju valikuvõimalusi. Lisaks kostitab sind peale kõige pisut värskem õhk. 
  2. Reeglid on vabamad. Kuna selja taga pole jooksulindile järjekorda, saad ka oma treeningule märksa loomingulisemalt lähendea ja teha seda, mida hing ihkab. Et teistega tuleb vähem arvestada, annab ahistavaid klubireegleid enda kasuks painutada. 
  3. Õhtusest trennist võib saada pidu. Hilisõhtused rühmatreeningud, milles osaleb vähem inimesi, on hoopis teise maiguga kui täistuubitud päevased treeningud. Kõik võtavad veidi vabamalt, teevad rohkem nalja ja kui tahavad, siis suhtlevad omavahel. Proovi korra ära ja sa näed, et reedeõhtune trenn pakub suuremat lõbu kui esmaspäevahommikune. 
  4. Sa saad treenida intensiivsemalt ja kauem. Inimkeha on trenniks paremini valmis pigem õhtul kui hommikul. Võrreldes unise hommikuga paraneb õhtul lihasfunktsioon ning hapniku omastamine ja kasutamine. Teisisõnu oled õhtul tugevam, kiirem ja jõulisem.
  5. Öine jooks annab elule teise värvingu. Kui sa pole veel proovinud soojal suveõhtul joosta, siis ära lase sel suvel võimalust käest. Muidugi tuleb sel juhul jääda oma ümbruse suhtes teadlikuks ja joosta tuttavas kohas või koos sõbraga.  
  6. Õhtune trenn vabastab päevapingetest. Hiline trenn sobib suurepäraselt neile, kel on väga pingeline töö või muid stressitekitavaid olukordi. Trenn on üks kõige paremaid meetodeid, kuidas end välja elada ja maha rahuneda. Ära võta neid pingeid endaga voodisse kaasa!
  7. Hommikud on pingevabad. Kui sa pole just hommikuinimene, ei ole mõtet endale enne töö- või koolipäeva liigselt kohustusi kuhjata. Sul jääb aega süüa korralikult hommikusööki ja end soovi korral üles lüüa. Samuti pole õhtul peale trenni tarvis pesemisega kiirustada ja on võimalus mõnuga sauna nautida. 
  8. Võimalus lõõgastuda. Kõik trennid ei pea olema väga intensiivsed ja kurnavad. Miks mitte nautida hilisõhtust joogatundi, mis vabastab stressist ja kingib parema une? Igal juhul on see tervislikum kui õhtune pokaal veini…
  9. Võimalus abi paluda. Kui päeva ajal on jõusaalitreeneritel käed-jalad tööd täis, siis hilistel õhtutundidel on ka häbelikemal võimalus oma küsimustele vastused saada. Samuti on vähem kõõritajaid ja pealetükkijaid, kes sind tülitaks. 
  10. Õhtune trenn võib kinkida parema une. Muudmoodi seda ei tea, kui ei proovi. Kui mõnel ajal hiline trenn une ära, siis teistel võib see mõjuda vastupidiselt. Uuringud on näidanud, et selline kasu võib olla just raskuste tõstmisel, mille tõttu võib olla uni pikem ja sügavam. 
Tagasi üles