Eesti Muusikaauhinnad 2020

13 suurepärase näonaha saladust

FOTO: Phovoir / Scanpix

Hea näonaha aluseks pole mitte kõige kallim kortsukreem, ilus näonahk saab alguse lisaks õigetele hooldusvõtetele ka õigetest eluviisidest. « Liigu vähemalt 30 minutit päevas ja säilita elurõõm ning positiivne ellusuhtumine,» soovitab BENU apteegi kosmeetikakonsultant Sandra-Maria Kaer. 

  • Naha puhastamine jääkainetest ja meigist on iga naise ilu alus.
  • Puhasta nahka hommikul näoveega ja õhtul puhastusgeeli, -vahu või –piimaga.
  • Kraanivesi on kuivatava toimega, seega peaks pärast näo pesemist kasutama ka näovett. Ära pese nägu veega sagedamini kui kord päevas ja väldi kuuma vett.
  • Eelista alkoholivabu toonikuid, sest alkohol eemaldab nahalt kaitsva lipiidikihi ning jätab naha kuivaks ja ärritustele vastuvõtlikuks.
  • Koori ja tee näomaski kuivale nahale kord nädalas, kombineeritud ja rasusele nahale kuni kaks korda nädalas.
  • Niisutavaid ja kortsudevastaseid tooteid kanna alati puhtale nahale. Toimeained imenduvad paremini niiskes ja soojas nahas, näiteks pärast vanni või dušši.
  • Kanna niisutavaid ja kortsudevastaseid tooteid nahale liigutustega ülespoole.
  • Masseeri iga päev õrnalt näo ja kaela nahka kuni kaks minutit, et parandada naha verevarustust.
  • Väldi tugevat tuult ning temperatuuride kõikumisi. Kaitse nahka külma eest ja hoia juuste föönitamisel kuum õhk näost ja kaelast eemale.
  • Ära liialda alkoholi ja kohviga, mis soodustavad vedeliku väljumist kehast. Alkohol soodustab ka väikeste veresoonte leket.
  • Maga jahedas ruumis ja selili. Nägu padjas magamine soodustab kortsude ja tursete teket.
  • Toitu tervislikult ja joo piisavalt vett.
  • Nahale on kasulikud vitamiinid C, E ja B, eriti B2, B5, B6 ja biotiin. Mikroelementidest on olulised tsink, raud ja räni, lisaks on tähtsad oomega rasvhapped, linoolhape ning aminohapped.
Tagasi üles