Lennukas Laura

Britt Rosen
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuldselt küütlev - kleit Annika Bechererilt.Jumestus ja soeng Kaia Triisa.
Kuldselt küütlev - kleit Annika Bechererilt.Jumestus ja soeng Kaia Triisa. Foto: Sander Ilvest
  • Lauljanna Laura Remmel näitab oma esinemiskostüüme.

Kes Eesti muusikatähtedest võiks lavale astuda kuldses vambikleidis, neoonrohelises pallseelikus, Tähesõdade stiilis ulmerüüs või harrypotterlikus muinasjutukeebis? Pole mingit kahtlust – see on Laura Remmel.

Kui Laura Remmel läinud aasta lõpus Eesti Laulu meeskonnaga kohtus ja muu hulgas arutati, milline tuleb tema lavakostüüm, leiti alguses, et see võiks olla midagi väga lihtsat. Näiteks valge kleit ja lahtised lokkis juuksed. Siis aga mõistsid kõik, et see ei oleks Laura.

Hoopis julged ja teatraalsed esinemiskostüümid on alati olnud üks tema kaubamärke – nagu värvikas segu popist, džässist ja vabaimprovisatsioonist, mida ta muusikalavadel esitab. Nii nagu talle on põnev muusikaline katsetamine, köidab lauljannat efektsete materjalide, värvide ja kujundite kokkusobitamine ka lavagarderoobis.

«Armastan ekstravagantsust ja riietusega eksperimenteerimist, jäädes siiski naiselikkuse piiridesse,» ütleb Laura.

Kätlin Haagi kosmilises võtmes Eesti Laulu kleit, millel vilkusid tuled, sai inspiratsiooni «Supersonicu» laulusõnadest ja sobitus selle sõnumiga: valgus, kaduvus, ülehelikiirus, inimlikkus. Valguse pani kleiti voolama Madis Võrklaev, kes aitas ühendada LED-lambid kostüümi nii, et need olid kontrollitavad kaugjuhtimise teel.

Laurale meeldib Kätlini muinasjutuline ja natuke pea-pilvedes-kunstnikumõtlemine. «Ta on suurepärane ja armas. Ilmselt on temalgi minuga mõnus, sest ei pea kartma, et võibolla mulle mõni hullumeelne idee ei meeldi,» räägib lauljanna. Hiljuti, kui ta esines oma bändiga Carrot

Lights Luksemburgis või siis esitles Tallinnas Joel Remmeliga tehtud duoplaati, kandis ta samuti just Kätlini loomingut – pisut tavatumalt lahendatud mustvalgeid pükskostüüme. Mis siis, et nii lava- kui ka argiriietuses eelistab Laura pigem kleite ja lühikesi seelikuid. «Kõik sõltub lahendusest ja detailidest,» ütleb ta.

Lisamõõde muusikale

Üldse eelistab Laura laval Eesti disainerite asju ja talle pakub suurt rõõmu näha meie moekunstnike katsetamisjulgust – kui mujal esineb, äratavad need oma ainulaadsusega alati tähelepanu. Ta on palju kandnud Aldo Järvsoo ja Liisi Eesmaa loomingut, viimastel aegadel ka Annika Bechereri (Anni’s Creations) kleite. Mõne Annika tehtud laulmisrüü sünnile on seejuures kaasa aidanud kunstnik Madis Liplapi käsi. Aeg-ajalt tulevad lavakostüümides siiski mängu ka juhuslikud leiud: näiteks Amsterdamis on üks vintage-pood, kust Laura on soetanud mitu põnevat kleiti.

Siiski ei ole lauljanna eesmärk end lihtsalt niisama erinevate ja võimalikult originaalsete kostüümidega ehtida, vaid anda muusikale juurde veel üks mõõde.

Lavariietuse valikut mõjutab tegelikult kõik muusikast kuni kohani, kus seda esitada tuleb. «Päris kindlasti ei lähe ma Vanemuise ballile esinema neoonrohelises ulmekostüümis, kui see just mingit konkreetset eesmärki ei kanna,» ütleb ta. Džässikontsertide seas leidub aga jällegi neid, kus vägagi mängulise muusika esitamiseks sobib selga narmastest kleit.

Muidugi tuleb lõivu maksta mugavusele, kuid see Laurat ei heiduta. Esinemiskostüüm polegi mõeldud teleka ees lösutamiseks, vaid laval kandmiseks. Ainus, millega laulja arvestab, on see, et kostüüm laseks korralikult hingata – selleta laulda ei saa.

Suurimaks eeskujuks ema

Ka kingad on Laural alati kõrge kontsaga. Tänapäeval on tema sõnul ka platvormid nii mugavad, et neis kõndimine või esinemine ei valmista erilist muret ega vaeva. Aga kingi pole tal sugugi palju: kui ühe paari ostab, jääb nendele kuudeks truuks. Ühed kollased kingad teenisid teda laval terve aasta järjepanu – nii väga meeldisid ja juhtumisi sobisid ka kõigi esinemiskostüümidega.

Samuti ei saa lauljanna üle ega ümber pilkupüüdvatest (pea)ehetest, mis tema kostüüme sageli ilmestavad. Kõige rohkem ruumi on lauljanna peeglilaual saanud Katriin Korsari (By Katriin) pea- ja Annika Bechereri kaelaehted, millest nii mõnigi on valminud spetsiaalselt mõne esinemiskleidi juurde. Teinekord jälle pole autorikunsti vaja ja piisab lopsakatest-säravatest odavmärgi ehetest, et kooslus laval või teleekraanil õiges annuses sädeleks.

Viimatine eriline aksessuaaritäiendus tuli legendaarselt Marju Kuudilt, kes kinkis pärast talle pühendatud kontserti Kumus Laurale ühe väikese tumeroosa kübara, mida oli kandnud vaid korra, ühes ammuses telesaates.

Mõistagi peab kogu look olema tasakaalus. Mis tähendab, et kostüümist sõltub ka jumestus ja soenguseade. Kui on tegu näiteks kinnisema kooslusega, mõjub paremini üles kinnitatud soeng, teisel puhul jällegi vastupidine variant. «Ses osas on mul Kaia Triisaga suurepärane koostöö, nii et mõnikord enne tema käe alt lahkumist pole mul vaja peeglissegi vaadata – ta teab, mis mulle meeldib ja sobib,» märgib Laura.

Suurimaks eeskujuks riietumisel on lauljannale aga ema, kelle kombineerimistaju hindab tütar geniaalseks. Lihtne ja ilus vaadata ning ülimalt naiselik.See on oluline märksõna, mis looritab ka Laura valikuid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles