Kümme moodust, kuidas iga päevaga üha enesekindlamaks muutuda

FOTO: SCANPIX

Mis juhtub sinuga siis, kui sa pole piisavalt enesekindel? Sa lased teistel end ära kasutada, su töö ei paku sulle piisavalt rahuldust, sa tunned, et midagi on puudu. Ebakindlustest on aga palju kergem üle saada, kui oled siiani arvanud. 

YourTango pani kirja kümme moodust, kuidas iga päev väga enesekindlalt mööda saata.

1. Ära usu kõike, mida sulle räägitakse. Sind ümbritseb pidevalt väga palju müra, oluline on osata kindlaks teha, mida sellest mürast uskuda ja mida mitte. Õpi eristama tähtsat informatsiooni ebaolulisest.

2. Leia omale mõttekaaslasi. Üks parimaid mooduseid, kuidas saada enesekindlust juurde ja kuidas seda ka hoida, on veetes aega inimestega, kes on ise väga enesekindlad. Raamatuautor Jim Rohn on öelnud, et inimene on segum viiest kaaslasest, kellega ta kõige rohkem aega veedab. Vali oma seltskonda hoolikalt.

3. Pane end hästi riidesse. See võib kõlada veidralt, aga kui näed riietuse kallal keskmisest enam vaeva, siis see võib sind enesekindlamaks muuta. See ei tähenda, et peaksid iga päev peokleidis käima, pigem eelista rõivaid, milles tunned end mugavalt ja milles näed enda arvates hea välja.

4. Ära kunagi lõpeta õppimist. Üks asi, mida elu meile õpetab, on see, et me ei saa kunagi õppida ega areneda liiga palju. Uuri lähemalt neid valdkondi, mis on sinu jaoks olulised. Mida rohkem sa tead, seda enesekindlamaks sa muutud.

5. Ära ole võlts. Sind on vaid üks ja sa oled ainulaadne. Miks sa tahad kellegi teise moodi olla? Äkki see teine inimene pole ka tema ise ja jäljendab kedagi kolmandat? Ära võrdle end teistega, ole sina ise.

6. Luba oma tõekspidamistel ja väärtushinnangutel end juhtida. Kas oled kunagi kedagi teist jälgides mõelnud, et sina ei teeks kunagi nii? Sellistel hetkedel tulevad mängu sinu enda tõekspidamised ja neid tasuks järgida. Kui sa tegutsed vastavalt oma mõtetele, siis oledki ruumis kõige enesekindlam inimene.

7. Tähista ka väikseid võite. Vähesed meist saavad edukaks või rikkaks üle öö, enamasti tuleb suurte eesmärkide suunas liikuda aeglaselt ja väikeste sammudega. Sul on kindel siht silme ees, aga enne, kui sa sihtmärgini jõuad, jääb su teele veel mitmeid väiksemaid võite. Tähista neid kordaminekuid.

8. Vahel võib olla veidi irratsionaalne või ebausklik (kui see sinu jaoks toimib). Mõni võib öelda, et ei tasu uskuda kristallide maagiasse või õnnetalismanidesse, aga kui need sinu jaoks toimivad, kui sina neisse usud, siis ära lase teiste sõnadel end heidutada. Igal inimesel võivad olla omad väikesed rituaalid või esemed, mida nad hindavad ja mis annavad neile enesekindlust.

9. Lõpeta viivitamine. Viivitamine ja venitamine on kindlad moodused, kuidas oma enesekindlust hävitada. Kui sul on mõni ülesanne olnud pooleli juba pikemat aega, siis see ei tekita sinus kindlasti häid tundeid. Võib-olla mõtled, et oled läbikukkuja. Pane poolikud asjad kirja ja hakka neid aegamisi tegema ning nimekirjast maha tõmbama.

10. Naerata tänutundega. Naeratus on ju üsna väike asi, ent võib anda väga palju enesekindlust. Kui sa naeratad tänutundega, siis pole võimalik olla ebakindel. Mõtle millelegi, mille eest oled tõeliselt tänulik ja seejärel ürita endast halvasti mõelda. Sa ei saa, su aju lihtsalt ei tööta nii. Alusta igat päeva naeratusega, see annab enesekindlust juurde.

Tagasi üles