Ergutav eksootika

Kausismuuti.

FOTO: Henri Raudnask

Talvine kehakosutus ei pea sugugi olema rammus. Umami toidu- ja maitseainepoe perenaine Juta Raudnask soovitab päeva stardiks või kergeks eineks jogurtisuutäisi, millele annavad iseloomu võõramaa maitsed.

Mangolassi.

FOTO: Henri Raudnask

Juuresolev kausitäis smuutit sobib hästi hommikueineks, nähes ka välja nii särtsakas, et teeb hommiku hetkega ilusaks. Samuti sobib see kergeks lõunaks, mille järel kontoris uni peale ei tiku, samuti trennieelseks energiasüstiks või õhtuseks maiustamiseks. Marjadest saab antioksüdante, kanepiseemnetest väärtuslikke oomega-rasvhappeid, maapähklivõist häid valke.

Lassi aga on Indiast pärit jogurtijook, mida valmistatakse eri maitsetega, on nii soolaseid kui ka magusaid. Mangolassi valmib kiirelt ja passib kergeks eineks, kosutavaks joogiks või mõnusaks magustoiduks.

Kausismuuti

Üks kausitäis

•          180 g Kreeka jogurtit, sobib ka keefir või kookospiim

•          100 ml külmutatud vaarikaid

•          3 sl roosuhkrut, kookospalmisuhkrut või agaavisiirupit või 1 tl steviat

•          1 tl vanilliekstrakti

Serveerimiseks:

•          kanepiseemneid

•          maapähklivõid

•          mustikaid vm marju

•          pekani- ja pistaatsiapähkleid

Purusta sau- või kannmiksriga vaarikad, lisa jogurt, vanilli­ekstrakt ja magusaine.

Vala saadud smuuti kaussi, puista peale mustikaid või teisi marju, pekani- ja muid pähkleid, kanepiseemneid ja maapähklivõid.

Maapähklivõid saab paremini valada, kui seda enne kergelt potis kuumutada.

Mangolassi

Kaks klaasitäit

•          200 ml maitsestamata jogurtit või keefirit

•          200 ml mangopüreed

•          soovi korral veidi agaavisiirupit ja/või purustatud kardemoni

Sega jogurt või keefir mango-püreega, soovi korral tilguta peale agaavisiirupit ja/või lisa purustatud kardemoni.

Tagasi üles