Treener Riina Suhotskaja: heas füüsilises vormis olek annab eelise vaimse tasakaalu saavutamisel

Riina Suhotskaja

FOTO: Marianne Loorents/Õhtuleht

Riina Suhotskaja nimi on juba nagu omaette kaubamärk, mis tähendab aeroobikat ja treenitud keha, kuid selle kõige taga on aastatepikkune töö ja eneseületamine. 

Praegu annab see tervisest ja naiselikkusest sädelev daam tunde Terase spordikeskuses ning ootab enda trennidesse kõiki, kes tahaksid terved olla ja head välja näha.

Kui suur tähtsus ühe inimese elus on üldse füüsiliselt treenitud tervel kehal? 

Minu nime taga on 16 aastat kergejõustikutreeninguid — olin 10 aastat Eesti koondise ridades ning mitmekordne Eesti meister 60, 100 ja 200 meetri jooksus. Treenitud keha annab suur töö, pühendumine ja armastus aeroobika vastu. Aeroobika- ja rühmatreener olen olnud üle 20 aasta ja aeroobikatreenerite koolitaja üle 10 aasta. Viimased aastad olen pühendanud ka personaaltreeneri õpingutele ja trenni andmisele. 

Minu jaoks on treenitud tervel kehal esmane tähtsus, kuna see on minu elu ja keskkond, kus olen üles kasvanud. See on mulle loomulik elu osa. Ma ei ole pidanud selle peale palju mõtlema. Motoks on mul ikkagi «terves kehas terve vaim» ja ka vastupidi. Arvan, et tavaliselt ei ole füüsiline treenitus primaarne. Tähtis on, et inimene oleks terve, õnnelik ja ta teaks, kes ta on ja kes tahab olla ning mida oma elus teha. Loomulikult on see kergem, kui sul on elukogemus ning igas töös praktika ja aeg. 

Kuivõrd see mõjutab vaimset poolt ehk kas heas füüsilises vormis olles läheb paika ka mõtlemine, hingeenergia ja vaimsus?

Heas füüsilises vormis olek annab suure eelise oma vaimse tasakaalu saavutamisel, selle taga on inimese isiksus. 

Mida tähendab teie jaoks aeroobika — on see töö või elustiil? 

Aeroobika on praegu minu jaoks eelkõige töö, mis on kujunenud välja hobist ja armastusest. Olen õnnelik, et saan teha tööd, mida armastan! Ka minul on päevi, kus olen füüsiliselt ja vaimselt väsinud ja ei ole tuju trenni minna. Aga nagu olen oma rühma ees ja muusika hakkab mängima, nähes inimeste säravaid naeratusi, tuleb kohe teine energia! Minu motivatsiooniks on areneda ja alati on võimalik veel parem trenni teha. 

Kirjeldage veidi neid alasid, mida õpetate.

Terases teen praegu klassikalisi aeroobika tunde — Abs&Step, Abs&Thighs ja BodyToning. Kõik need trennistiilid sobivad algajast kuni edasijõudnuteni ja on keskendunud lihastreeningule. Annan harjutusest alati kergema ja raskema variandi. Minu moto trennis on: kes tasakesi sõuab, see kaugele jõuab! Tähtis on tehnika ja tunnetus. Soovin, et kliendid hakkavad oma keha rohkem tundma ja armastama, et nad saavad aru, milline lihas teeb mingi harjutuse ajal tööd ja nad tunnevad peale trenni energiat ja neil on lihtsalt hea olla. 

Keda te ootaksite oma trenni ja mida neile eelnevalt soovitaksite?

Minu meelest on tähtis, et inimene tahab alguses tulla trenni oma sisemisel soovil, valib endale trenni ja treeneri, kes talle meeldib ning seab endale kas või väikese eesmärgi. Näiteks alguses käib vähemalt kaks korda nädalas ja regulaarselt. Kui tahab oma kehakaalust alla võtta, siis peab jälgima ka söömist. Kõigil võib olla tagasilööke ja see on inimlik. 

Lõpetuseks minu moto «läbi raskuste tähtede poole». Lihtsalt mulle on alati tundunud, mis kergelt tuleb, see kergelt ka läheb. Samas minu jaoks on tähtis elu — armasta ennast ja teisi, pea endast ja teistest lugu ja elu on ilus!

Usun alati headusse ja kriitika, nii hea kui ka halb, viib elus edasi. 

Tagasi üles