Maitsetaimed, mis teevad iga toidu tervislikumaks

Maitsetaimed.

FOTO: Vida Press

Toitainerikaste maitsetaimede tarvitamine on kõige lihtsam ja kiirem moodus, kuidas katta osa päevasest vitamiinide ja mineraalide vajadusest. Lisaks saab teatud taimedega oma tervist parandada ja immuunsust toetada, et talvisel ajal viirused nõnda kergesti külge ei hakkaks. 

Kel vähegi võimalik, võiks kaaluda kodus maitsetaimede kasvatamist, sest värske taim on kõige parem, õpetab Yahoo Health. Isegi kui toitained ja antioksüdandid jätavad sind külmaks, annab värske maitsetaim toidule nii palju juurde, et võidab ta tõrksa südame.

Tüümian. Foto:

FOTO: Vida Press

Tüümian

Üks kõige tuntumaid ravimtaimi on tüümian, mida kasutatakse nii pisikute hävitamiseks kui külmetushaiguste raviks. Kasuta seda kindlasti ära ja lisa ka tavatoidule, sest ainuüksi kahes teelusikatäies tüümianis on umbes 20 protsenti soovituslikust päevasest rauakogusest. Lisaks on selles palju mangaani, mis toetab ajutegevust ja aitab kaasa tervete luude, naha ja kõhrede tekkele.

Petersell. Foto:

FOTO: Vida Press

Petersell

Kaks supilusikatäit värsket peterselli katab päevase K-vitamiinivajaduse 150-protsendiliselt. K-vitamiin mängib olulist rolli vere hüübivuses, luude moodustamisel ja maksatalitluses. Peterselli söömisel on veel üks hea kõrvaltoime. Nimelt teeb see hingeõhu meeldivaks, mistõttu kasutati Vana-Kreekas seda afrodisiaakumina. 

Sidrunhein. Foto:

FOTO: Vida Press

Sidrunhein

Tugeva lõhnaga sidrunheina kasutatakse kõige rohkem aasiapäraste toitude valmistamisel. Peale selle, et sidrunhein annab toidule mõnusa hapuka meki, on see ka hinnatud ravimtaim, sest aitab alandada palavikku, leevendada lihaskrampe, rahustada seedimist ja vaigistada peavalu. Selles on ka ohtrasti antioksüdante, tänu millele võiks sidrunheina süüa need, kes kardavad südamehaigusi ja vähki. 

Pune. Foto:

FOTO: Vida Press

Pune

Kui sa kasutad oma toidus ainult ühte maitsetaime, vali pune. Pune puhul võib tekkida vaidlus, kas seda tuleks kasutada värskelt või kuivatatult, kuid lõpuks on see maitse asi ja nagu me teame, siis maitse üle ei vaielda. Igal juhul on punes 20 korda rohkem vähivastaseid antioksüdante kui üheski teises maitsetaimes, mis teeb silmad ette nii mõnelegi puuviljalegi. 

Rosmariin. Foto:

FOTO: Vida Press

Rosmariin

Kellele ei meeldiks grill-liha? Kahjuks võivad liha kokku puutumisel lahtise leegiga tekkida heterotsüklilised amiinid, mis on kantserogeensed ühendid. Kui lihale lisada rosmariini, siis neid ühendeid ei teki nii palju ja liha söömine on tervisele ohutum. 

Koriander. Foto:

FOTO: Vida Press

Koriander

Isegi kui sulle koriander väga ei maitse, võiksid seda lisada veidi oma kanaroogadesse, kui tahad vältida salmonella bakteri levikut. 

Salvei. Foto:

FOTO: Vida Press

Salvei

Tugevamaitseline salvei on pungil antioksüdantidest, tänu millele kasutatakse seda palju ka ravimtaimena. Salvei parandab oluliselt ka ajutalitust, mistõttu võiksid seda tarvitada need, kel on probleeme mäluga. 

Lavendel: Foto:

FOTO: Vida Press

Lavendel

Enamasti seostub lavendel lõhnaküünalde ja viirukitega, sest selle lõhn on väga lõõgastav ja stressi maandav. Tegelikult on see veel hea lisand toidule, sest sisaldab tublisti kaltsiumi, A-vitamiini, rauda ja C-vitamiini. 

Piparmünt. Foto:

FOTO: Vida Press

Piparmünt

Peale selle, et piparmündist saab teha teed, seda saab lisada kokteilidesse ja see aitab hingeõhku värskendada, on see antioksüdantide sisalduse poolest pune ja salvei järel kolmandal kohal. Ühtlasi on teada, et piparmündi lõhn aitab söögiisu taltsutada, mistõttu võiks kaalulangetajad leida veel mooduseid, kuidas seda toredat taime oma menüüsse lisada.

Tagasi üles