Mida teha, kui on vastupandamatu isu millegi järele?

FOTO: Vida Press

Kui isutab millegi järgi, siis võib olla tegemist mõne mineraalaine või vitamiini vähesuse või hoopis puudusega. Alati ei ole võimalik teha analüüse, kuid päris lihtne on proovida tuntud toitude või näksidega. Kui nende söömisel probleem kaob, siis saadki järeldada, et sa vajasid just nendes toitudes olevaid toitaineid.

Sagedasemaks probleemiks on magusaisu.

  • Kui sul on magusaisu, siis võib olla, et organism vajab rohkem kas kroomi, fosforit, väävlit või trüptofaani. Kasulikum on tablettide asemel valida erinevaid toiduaineid, millistes aga alati on rohkem kui üks vajalik komponent ning üheskoos avalduv mõju on alati parem ja kasulikum tervisele.
  1. Kroomivajaduse rahuldab, kui sööd sagedamini kaunviljarooga (ubasid), aedviljadest söö rohkem brokolit, loomset päritolu valkudest vali linnu(kana)liha, valmista maksarooga.  Aidata võib ka viinamarjade ja juustu söömine (vali väiksema rasvasusega).
  2. Fosforipuuduse korral on hea nii taimsete kui ka loomsete valkuderikaste roogade söömine, milleks on kaunviljaroad, linnuliha ja loomaliha, maks, rasvane kala,  munad ja piimatooted. Fosforit saab ka pähklitest ja vähem teraviljadest.
  3. Väävlipuudusel saame tuge köögiviljadest, eriti kapsa söömisest, hea on ka jõhvikas. Toidu maitsestamiseks kasutage mädarõigast.
  4. Trüptofaanipuuduse korral sobib toiduvalikusse lambaliha, ka juust ja maks. Head on rosinad. Sööge maguskartulit ja spinatit.
  • Kui on rasvase isu, siis võib olla tegemist kaltsiumipuudusega.

Vali toiduks piimatooteid: kodujuustu, keefiri, juustu. Aitavad ka rohelised lehtköögiviljad.

  • Kui on soolase isu, siis on tegemist kas suurema higistamisega ja tegeliku soolade kaotusega ning sel juhul vajad soolasemat toitu, nagu heeringat või suitsukala, juustu, maitserohelist. 

Kui aga ei ole olnud otsest soolade kadu, siis rahuldab soolase isu rasvase kala söömine, joo kitsepiima, söö pähkleid ja seemned.

  • Kui isutab leiva või makaronide järele, siis võib olla kehas lämmastikupuudus. 

Söö valgurikkaid toite: liha, ubasid, rasvast kala, pähkleid. Soovitatakse ka chia-seemneid.

FOTO: Figuurisõbrad

Tagasi üles