Hommikusöögi vahelejätmine polegi nii halb kui arvatud

FOTO: SCANPIX

«Hommikusöök söö ise, lõuna jaga sõbraga, õhtusöök anna vaenlasele,» ütleb meie vanasõna ning samuti on meile kinnitatud, et hommikusöök on päeva olulisim toidukord. Uued uuringud aga näitavad, et see ei pruugi tingimata nii olla.

Authority Nutrition on pikalt ja põhjalikult selgitanud varasemate ja praeguste uuringute järeldusi. Seni on usutud, et hommikusöök on tervislik ja muuhulgas aitab meil langetada kaalu. Siin on neli kokkuvõtvat tõde hommikusöögi kohta.

  1. Hommikusöögi sööjad kalduvad olema tervislikumate harjumustega. Kuid on oluline aru saada, et nad on niigi tervislikuma eluviisiga, hommikusöök ei ole põhjus, miks nad on tervislikumad. Uusimad uuringud näitavad, et tegelikult pole vahet, kas sa sööd hommikusööki või jätad selle vahele – kui sa niigi elad tervislikult, ei mõjuta hommikusöök su üldist tervislikkust.
  2. Hommikusöök ei ärata ainevahetust üles. Mõned inimesed väidavad, et hommikusöögi söömine annab nende ainevahetusele sõbraliku vopsu, et too «üles ärkaks». Tegemist on müüdiga. Ainevahetusele on oluline, kui palju kaloreid sa päeva jooksul tarbid, kui tihti ja mis aegadel sa seda teed, ei mängi rolli. Uuringud on tõestanud, et seda, kui palju sa ööpäevas kaloreid põletad, ei mõjuta tõsiasi, kas sa oled söönud hommikusööki või ei.
  3. Hommikusöögi ärajätmine ei põhjusta kaalutõusu. Hiljuti läbiviidud uuring tõestas, et üldises plaanis pole vahet, kas ülekaalulised inimesed sõid hommikusööki või vältisid seda. Hommikusöögi vältimine paneb sind küll lõuna ajal rohkem sööma, aga tavaliselt ei söö sa siiski nii palju, et kompenseerida kogu ärajäänud söögikorra kaloreid.
  4. Hommikusöögi ärajätmisel võivad olla ka tervislikud tagajärjed. Hommikusöögi vältimine on tavaline nii mõnegi paastukuuri juures, kuid loomulikult ei sobi paastumine kõigile. Paljud inimesed siiski on märganud paastudes positiivseid kõrvalnähte.

Niisiis: hommikusöögi juures pole midagi erilist. Tõenäoliselt pole vahet, kas sa sööd hommikust või mitte, seni kuni sa ülejäänud päeva jooksul tervislikult toitud. Kõige lihtsam on järgida oma sisetunnet. Kui sa oled hommikul näljane, siis söö hommikusööki! Kui sa aga ei taha süüa, ei pea sa end sundima, sest nagu näha, nii mõnigi asi, mis sind tõenäoliselt pani hommikusööki sööma, võib olla sootuks müüt.

Tagasi üles