Kuus teaduslikult tõestatud viisi, kuidas muuta oma päev paremaks

FOTO: SCANPIX

Liigne stress tõstab vererõhku, suurendab kolesteroolitaset, tõuseb oht südameinfarktiks, ajab seedimise segamini, nõrgendab immuunsüsteemi ja on üldiselt tülikas nähtus meie igapäevas.

Upworthy on aga kokku kogunud kuus head nõuannet, kuidas vähendada stressi ning seeläbi oma päevi meeldivamaks muuta. On ka oluline märkida, et kui stress kimbutab pidevalt ning omade jõududega hakkama ei saa, tasub nõu küsida spetsialistilt.

  1. Hinga sügavalt. Stressi tõttu su hingamine kiireneb ja muutub pealiskaudsemaks. Õnneks on aga võimalik oma keha haneks tõmmata – kui sa hingad teadlikult sügavamalt ja rahulikult, aeglustub ka su südamerütm ja vererõhk. Väga hästi töötab kümneni lugemise tehnika: hinga sisse, hoia hinge kinni lugedes viieni ning hinga sügavalt välja, lugedes taas viieni.
  2. Pinguta ja lõdvestu. Stressi tavaline kõrvalnähtus on alateadlik lihastepingutamine. Siin peitub võti aga teadlikkuses: tööta läbi kogu keha, teadlikult muskleid pingesse viies ja siis lõdvestudes.
  3. Kuula klassikalist muusikat. Uuringud on tõestanud, et aeglasema rütmiga klassikaline muusika vähendab stressi ja parandab tervist ka pikemas plaanis. Pole ju üllatav, et rahustav muusika mõjub rahustavalt, seega kuula seda pingelistel momentidel, et rahuneda.
  4. Võta ette kiire jalutuskäik. Kerge treening vähendab kehas stressihormoon kortisooli taset. Nii et jaluta või võta ette mõni teine mõõdukas trenn, et stressist vabaneda.
  5. Loe raamatut. Lugemine on äärmiselt oluline, kuid lisaks on see ka hea viis, et lasta vabaks muremõtted ning lõdvestada keha. Kui tunned, et stress hakkab päeva üle võtma, tee väike paus ja loe raamatut. Vaid kuus minutit lugemist vähendab stressi 68 protsenti, aeglustab südamerütmi ja lõdvestab lihaseid.
  6. Saa stressiga sõbraks. Stress on loomulik elu osa ning tegelikult pole vaja seda võtta kui vaenlast. Hiljutine Harvardi ülikooli uuring tõestas, et inimesed, kellele õpetati stressi võtma kui vahendit, mis aitab neil raskemate ülesannetega toime tulla, tundsid vähem ärevust ning olid enesekindlamad.
Tagasi üles