Kõige paremad nipid hommikuseks trenniks

FOTO: Vida Press

Kas treenida hommikul või õhtul? Valik on sinu! Loe lähemalt, mida tuleks silmas pidada, kui eelistad trenni teha hommikuti.

Kui tahad hommikul trenni minna, siis: 

1. Joo ja söö enne trenni

* Kui hommikune trenn on lühike, piisab, kui juua klaas mahla.

* Kui plaanid treenida üle poole tunni, võiksid lisaks mahlale midagi kerget ka süüa.

2. Vali sobiv pingutus

* Hommikune liikumine peaks toetama ärkamist.

* Hommikust trenni valides arvesta eelkõige oma enesetundega. Vali liikumisviis, mis sulle mõnus tundub.

* Treening peaks olema väikese pulsisagedusega. Hästi sobivad näiteks jooga ja sörkjooks.

* Väldi kiireid ja järske liigutusi, lülisambapöördeid ning suurte raskustega treeninguid.

3. Varu aega

* Et oleksid hommikul värske, mine trennile eelneval õhtul varem magama.

* Ärka 30–40 minutit enne trenni. Otse voodist trenni minna on raske ja pole mõistlik.

Kas võin trenni minna?

Olen hommikuti väga unine!

Treener Laura Orav: Kindlasti ei tohi treenida liigse väsimuse korral. Juba ülekoormatud keha treenimine tekitab soodsa pinnase põletike, lihaste ja liigeste vigastuste tekkeks.

Kui soovid varahommikul trenni minna, mine eelmisel õhtul piisavalt vara magama, et hommikul tõsta juba puhanud keha toonust.

Mul läheb kaua aega, et virgeks saada. Olen hommikuti pahur!

Treener Laura Orav: Hommikuse treeningu võlu peitub keha ja meele äratamises, millest tekib hea emotsioon ning energia. Spordiklubide varahommikused treeningtunnid on loodud, arvestades meie hommikusi füsioloogilisi iseärasusi, kui keha ja vaim on veel väsinud. Pärast trenni on enesetunne värske kogu päevaks. Hommikut võib alustada ka kodus võimeldes või teha hommikujooksu ümber kvartali.

Artikkel ilmus esmakordselt Tervis Plussis 2014. aasta novembris. Vaata ka teisi tervise ja liikumisega seotud artikleid www.liigume.ee lehelt!

Tagasi üles