Võrratud mustrid, mis muudavad iga kodu eriliseks

FOTO: Stencilit

Merili Sulg on noor ja andekas Stenciliti disainer ja asutaja, kes loob seinte tarvis võrratute mustritega šabloone. Merili ise peab loodud šabloone tulevikukodu modernseks lahenduseks. Stencilitisse on Merili kaasanud veel oma rumeenlasest elukaaslase Petrică, kes vastutab ettevõtte müügi ja turunduse eest.

Osta.ee moeblogiga vestluse käigus annab Merili mõista, et tegu on sellise tee-ise tüüpi tootega, mille puhul  annavad nemad šablooni ning ideed dekoreerimiseks, kuid tegijal on vastavalt oma kodule vabadus ise valida nii seina kui mustri värv.

Merili on oma olekult tagasihoidlik. Niipea kui jutt läheb šabloonide peale, siis ta silmnähtavalt elavneb nagu laps, kes on äsja saanud emalt loa osta poest lisaks piimale ja leivale ka šokolaadi. Mustrid ja nende kujundamine on see, mis Merilil silmad särama paneb. Sellest võib ta rääkida lõputult ja nii huvitavalt, et teda kuulates igav ei hakka.

Alustasite Stencilitiga 2013. aastal. Kuidas Stencilit sündis?

Stencilit sündis vajadusest luua seinte jaoks midagi tänapäevasemat ja põnevamat kui juba ajale jalgu jäänud tapeet. Kui ma 2013. aastal vaikselt šabloonidega tegelema hakkasin ei olnud need mulle tollel ajal võõrad. Kasutasin neid ka Kõrgema Kunstikooli perioodil juba koolis ning sai ka käsitsi väikesi bordüüri ääriseid nikerdatud. Samuti sai koolis otsast lõpuni tapeedimustreid kujundatud ning see mustrite loomine mulle igati sobis.

Ilmselt oli Stencilit’i sünd loomulik jätk asjadele, millega tegelesin. Ühel hetkel mõtlesin, et paneks õige väiksed bordüüri šabloonid ning suured tapeedimustrid kokku ning teeks suured seinašabloonid. Tehniliselt on mustrite loomine täpselt sama nagu tapeedi loomine.

Ühel kevadel nägin, et Loomemajanduskeskus pakub äriplaani koolitust, registreerumiseks oli aega kaks päeva. Kõik käis väga kiiresti ning mõne päeva pärast olin ma koolitusele oma seinašabloonide ideega vastu võetud.

Kui palju erineb 2013 aasta Stencilit 2015 aasta omast?

Sellel hetkel, kui mind äriplaani koolitusele vastu võeti, polnud mul aimugi, mis mind ees ootab. Teadsin, et tahan tegeleda mustrite kujundamise ja šablooonidega, kuid see, kuidas tegutsesime siis ja kuidas nüüd, on päris erinev. Kahe aastaga on kõik äri ning firmaga seonduvad olulised asjad väga selgeks saanud. Enne oma firma loomist ei teadnud ma näiteks, mis on käibemaks, eksport või dividendid ning kuidas need firma jaoks kasulikud on. Kõik sai selgeks aegamisi. Algul oli ka aega rohkem ning valikud, mis tegime, pigem tunnetuspõhised, kuid nüüd on meie tegevus ja valikud juba palju rohkem eesmärgipõhised.

Kes on Stencilitiga seotud inimesed? Rääkige endast lähemalt – kes Te olete?

Algul tegin kõik asjaajamised ise, kuid mida enam tuli tööd, seda enam hakkasin tegutsema koos oma elukaaslase Petricăga. Petrică on pärit Rumeeniast ja kuigi lõunamaise hingega, oli tollel ajal siiski välismaalasel raske Eestis tööd leida. Seega tuligi meil iseendile töö luua ja oma firma loomine oli parim lahendus.

Petrică on praktilise loomuga inimene, väga hea suhtleja ning hea andega keelte peale. Petrică tegelebki enamasti meie toodete turunduse ja müügiga välismaa suunal. Kuigi tema emakeel ei ole eesti keel, on ta siin Eestis aastate jooksul juba väga hea suhtluskeele omandanud.

Enda kohta võin öelda, et olen väga sihipärane ja järjepidev ning ei anna alla enne, kui saavutan oma eesmärgi. Näiteks võin ühe mustri loomisega töötada terve päeva ja enamgi veel ja see ei ole valmis enne, kui ise sellega rahul olen. Visuaal ning funktsioon on disainis kõige olulisemad ja see võtab aega, et üks muster kenasti toimima saada.

Stencilit 

FOTO: PM/Stencilit

Kirjeldage palun, milline on see kodu, kuhu Stenciliti seinašabloonid sobivad? 

Stencilit šabloonid on mõeldud inimesele, keda inspireerib oma kodu dekoreerimine. See on selline tee-ise tüüpi toode, mille puhul meie anname šablooni ning ideed dekoreerimiseks, kuid tegijal on vastavalt oma kodule vabadus ise valida nii seina kui mustri värv. See jätab piisavalt mänguruumi, et valida parimad toonid, mis ka kodu ülejäänud värvilahendusega kokku sobivad. Selle kodu peremees või perenaine, kes meilt šablooni ostab, on kindlasti tegusate kätega ning loova hingega inimene. Kodud, kus need tegusad inimesed elavad, on ideaalis skandinaavia stiilis ning põhjamaiselt hubased.

Kõik tellijad ei ole ka alati ise tegijad. On ka neid, kes soovivad oma uude kodusse lihtsalt modernsemat ning paindlikumat lahendust kui tapeet. Siis läheb Stencilit tiim ise kohale ja dekoreerib seinad ära. Šabloonid jätavad seina pinna puhtaks ja  šabloontehnikas värvitud seinu on võimalik väga lihtsalt üle värvida, kui tekib vajadus kolimiseks või soovitakse ükspäev jällegi remont ette võtta.

Kust saate ideid šabloonide jaoks? 

Ideed mustrite jaoks tekivad mul spontaanselt. Üldiselt loon mustri elemendist, mis mulle endale meeldib. Kuna reisime väga palju, siis mitmed eri laadi ideed on tulnud just välismaalt, sest igal kultuuril on oma graafika. Näiteks kõik geomeetrilised mustrid pärinevad islami kultuurist ja nende mustrid on minu jaoks väga väga põnevad. Nende mustrid võivad olla ülimalt lihtsad või väga keerukad. Kõige enam paeluvad mind aga skandinaavia stiilis lihtsad ja vähe teistmoodi mustrid – midagi, millel on jutustada oma lugu. Näiteks mustri Siberi Taiga kujundasin peale käiku Kõrg-Tatra lumistes mägedes. Kuigi Tatrad ei asu Siberis, siis loodus on nii seal kui Siberis olemuselt sama.

Kui keeruline või raske on inimesel tänavalt Teie šabloonidega ise kodu kauniks tehes hakkama saada?

Šabloonid on selline toode, et üldiselt igaüks nendega dekoreerida ei soovigi. Selleks peab inimesel sees olema seesama isetegija hing. Kuid selleks, et see hästi välja tuleks, on iga Stencilit tootega kaasas illustreeritud juhend ning omalt poolt teeme kõik, et olulised šabloontehnika trikid ja nipid klientidele selgeks saaksid. Kindlasti soovitame juhendi enne läbi lugeda ja katsetada šablooni enne päris seinale minemist näiteks papi peal. Hetkel ongi meil tegemisel ka põhjalik video, kus näitame, kuidas seinašabloone kasutada ning kogu see info läheb üles ka stencilit.co veebilehele.

Millised eeldused peavad olema Stencilitit kasutades? Eeldan, et see nõuab sirgeid seinu?

Kõige olulisem on, et seinad oleksid siledad. Näiteks on ideaalsed krohvitud ja pahteldatud või kipsplaatidest seinad. Tekstuursel seinal šabloonid üldiselt ei püsi ning ning vahetu kontakt seinaga pole nii hea kui siledate seinte puhul. Tekstuursete seinte puhul ei jää mustri ülekandmine seinale selgepiiriline.

Millised on Teie enda lemmikšabloonid? Kas Teie kodudes on ka kasutatud enda disainitud šabloone?

Nii vastuoluline kui see ka ei tundu, meie kodu seintel on tapeet! Kuid see oli paigaldatud eelmise omaniku poolt ning asub seal sellest ajast, kui me veel šabloonidega ei tegelenud. Sellegipoolest on meil kogu välikoridor, kus on värvitud seinad, šabloonidega erinevaid mustriteid täis katsetatud. Siis kui 2013. aastal alustasime, ei olnud meil lihtsalt muud proovipinda. Selles koridoris on meil tehtud need kõige esimesed katsetused.

Lemmikmustrit on keerukas valida, kuna olen need kõik ise kujundanud ja nad on kõik mu väikesed lemmikud!

Kuidas Te iseloomustaksite Stencilitit kui brändi? Milline nägu tal on?

Kindlasti peegeldab Stencilit meid ennast, Petricăt ja mind, kes me pidevalt sellega tegeleme. Meile meeldib põnevus ja uued ideed. Stencilit seinašabloonid on just selline toode, mis annab tegijale laheda kogemuse ja isetegemise rõõmu ning samal ajal õpitakse ka midagi uut – näiteks seda, kuidas saab ainult ühe šablooniga terve seina ära dekoreerida. See on nagu mäng. Ja meile meeldivad seda tüüpi lahendused.

Teine oluline aspekt on kindlasti funktsionaalsus ja disain, sest kogu lahendus peab olema ka stiilne. Ja stiil, mis meile meeldib, on skandinaavia ja põhjamaad. Stencilit esindab kindlasti uuema põlvkonna disaini.

Kuhu olete teel ja millised on Teie tulevikuplaanid? 

Pelgalt šabloonide disaini ja müügiga ära ei ela. Kuna enamus meie šabloone läheb siiski välismaale, on mõte ka järgnevatel aastatel edasimüüjate kaudu välismaal poodidesse jõuda. Hetkel teeme tööd selle nimel, et leida need õiged poed.

Milline on tagasiside olnud? Tooge mõni konkreetne näide!

Viimasel Ehitus- ja Sisustusmessil tuli meie juurde klient, kes oli samalt messilt endale aasta tagasi šablooni ostnud. Ta oli sama päeva hommikul oma elutoa seinast telefoniga pildi teinud ja tahtis meile näidata, kui hästi tal seinte šabloonimine oli välja tulnud! Lisaks ütles, et tuli vaatama uusi mustreid ning et fännab meie tooteid.

Siiani on kõik väga positiivset ja emotsionaalset tagasisidet andnud. Tegu on ju ikkagi kogu toale uue ilme andmisega!

Äkki on mingi naljakas seik seoses Stencilitiga pajatada?

Kõige põnevamad seigad juhtuvad inimestega. Vanema põlvkonna inimesed tulevad tihti workshop’i ajal meie juurde ja meenutavad enda nooruspõlve. Kõige toredam on näha nende äratundmist, kuna vanavanemate nooruse ajal tehti ja lõigati šabloone käsitsi ja see kõik meenub neile. Peale seda tekkis mingi ajaauk, kus šabloone üldse palju ei kasutatud ning nüüd teeme jälle meie neid modernsemas võtmes. Tore on lihtsalt näha uuema põlvkonna imestunud nägusid, kes arvavad, et see on täiesti uus asi ja vanemate äratundmisrõõmu.

Tagasi üles