Seitse asja sinu prügikastist, mis kõlbavad süüa

FOTO: SCANPIX

Me viskame ära tohutus koguses toitu, kuid tegelikult satub sinugi prügikasti asju, mille kohta sa ei teagi, et neid tarbida saaksid – ja et need veel ka kasulikud on!

1. Arbuusikoored. Tõsi, arbuusikoor ei ole nii magus ja mahlane kui viljaliha, kuid see-eest sisaldavad arbuusikoored C-vitamiini, kiudaineid, kaaliumi, aminohappeid ja vitamiini B6. A Plusi sõnul saab neid marineerida, praadida või kannmiksris mahlaks teha.

2. Avokaadoseeme. Avokaado võib olla kõigi lemmiktoit, aga tõenäoliselt oled sinagi selle seemne lihtsalt ära visanud. Tegelikult sisalduvad 70 protsenti avokaado toitainetest just seemnes, see on täis antioksüdante, mis alandavad kolesterooli ja vähendavad infarkti- ja südamehaiguste ohtu. Samuti sisaldab see rohkelt kiudaineid, mis aitavad korras hoida seedimist. Kuidas kasutada? Peenesta see pulbriks ning lisa smuutidele ja mahladele!

3. Apelsinikoored sisaldavad proteiini, riboflaviini, vitamiine A ja B6. Samuti on selles hulganisti kasulikke mineraale, näiteks rauda, magneesiumi, kaaliumi, vaske ja seleeniumi. Kui sa ei taha koort niisama närida, siis haki see peeneks ja lisa näiteks suppidele ja hautistele.

4. Ananassikoorest saab ensüümi nimega bromelaiin, mis on tugevatoimeline seedeensüüm ja aitab seedida valku, samuti on sel põletikuvastane toime. Koore saad söödavaks mikserdada ning lisada smuutile!

5. Sellerilehed. Kas lõikad iga kord sellerit kasutades lehed küljest ja viskad ära? Tegelikult sisaldavad need vartest rohkem magneesiumi, kaltsiumi, C-vitamiini ja kaaliumi. Seega lisa lehti julgelt suppidele, pastale, ahjuroale või salatisse.

6. Lillkapsa lehed ja varred. Lillkapsas pole kõige seksikam köögivili, kuid see on toitainerikas, maitsev ja seda saab kasutada sajas erinevas roas. Lillkapsa lehed ja varred on kiudainerikkad, samuti laetud C-vitamiini, magneesiumi ja kaltsiumiga. Lillkapsa varred sobivad toorena hästi närimiseks ja dippimiseks, lehti proovi aga koos teiste oma lemmikköögiviljadega koos röstida!

7. Sibulakoored. Kuigi paberilaadsed sibulakoored ei näi just ülimaitsvad, sisaldub neis rohkem antioksüdante kui sibulas, mida sa sööd. Koortes leidub ka kvertsetiini, mis on võimas antioksüdant, vererõhualandaja ning põletikuvastase toimega. Järgmine kord katseta ja lisa sibulakoori näiteks hautistele.

Tagasi üles